Medialna akcja edukacyjna uświadamiająca Polakom korzyści z wybierania podczas zakupów towarów, które zostały wyprodukowane w Polsce zostanie przeprowadzona w nadchodzący weekend. Akcja jest punktem kulminacyjnym kampanii społecznej "Kupując polskie produkty dajesz pracę".
"W tych dniach zwracajmy szczególną uwagę, czy kupujemy towary wyprodukowane Polsce. Sprawdzajmy producenta wybierając produkty codziennego użytku, dobra trwałe, a także podejmując decyzje o wyborze partnerów biznesowych, dostawców i kontrahentów. Pamiętajmy, że swoją decyzją, każdy może wspierać polskie firmy i polską gospodarkę" - apeluje Jacek Sadowski, dyrektor agencji DEMO, pomysłodawca kampanii.
Jak pokazały badania, które poprzedziły kampanię "Kupując polskie produkty
dajesz pracę", Polacy mają dużą świadomość tego, że wybieranie produktów
krajowej produkcji jest ważne (prawie 81%.). Mamy świadomość, ale nadal brak
nam nawyku zwracania uwagi na to, jaki produkt wkładamy do koszyka. Przy
półce sklepowej na miejsce produkcji towaru wkładanego do koszyka zwraca uwagę
zaledwie 5% Polaków.