Ogólnopolski konkurs kreacji w reklamie odbędzie się już po raz 18. Zgłoszenia do tegorocznej edycji przyjmowane są do 16 października br. Uroczysta gala rozdania nagród zaplanowana jest na 26 listopada 2014 r. w Clubie & Teatrze Capitol w Warszawie.
Kreatura ma na celu wyróżnienie i uhonorowanie polskiej sztuki reklamowej. Prace biorące udział w konkursie oceniane są pod kątem oryginalności pomysłu oraz nieprzeciętnej jakości jego wykonania.
Zgłoszenia mogą nadsyłać agencje reklamowe full service, agencje sieciowe i niesieciowe, agencje marketingu zintegrowanego i BTL, agencje interaktywne, studia filmowe, fotograficzne, graficzne oraz indywidualni przedstawiciele branży marketingowej.
Podobnie jak w poprzedniej edycji przewidziane są następujące kategorie: TV/film, Prasa, Outdoor/indoor/(OOH), Radio, Digital, Event, Design (identyfikacja wizualna), Kampania, Materiały promocyjne, Techniki, Reklama społeczna, Reklama własna, Kreatura open oraz Ambient – kategoria im. Konrada Świebody.
W jury zasiądą: Filip Iwański – CEO i dyrektor kreatywny Imagine, Marcin Piwnicki – creative director Peppermint, Damian Podawca – marketing activation manager Coca-Cola Poland, Marek Kmiecik – wiceprezes i dyrektor marketingu Tarczyński, Mariusz Pitura – executive creative director Lemon Sky JWT.