Uniwersytet Jagielloński w Krakowie zbadał polski rynek cydrów. Połowa respondentów deklarujących znajomość kategorii cydrów wskazała Cydr Lubelski jako najlepszy polski cydr. „Jest bardzo dobry, kojarzy się z latem. Ma wysoką jakość. To najlepszy, krajowy cydr” - uzasadniali badani.
Niezależne badanie przeprowadzone przez Uniwersytet Jagielloński odbyło się w ramach programu „Konsumencki Lider Jakości 2014” prowadzonego pod hasłem „Wybieraj to, co najlepsze”. Jego celem jest wyłonienie marek najlepiej ocenianych przez konsumentów. To trzecia edycja badania. Po raz pierwszy objęła kategorię cydrów - najszybciej rosnący rynek napojów alkoholowych w Polsce.
Cydr Lubelski otrzymał złote godło programu: KONSUMENCKI LIDER JAKOŚCI 2014. W opracowanym na podstawie wyników badania ogólnopolskim rankingu produktów, Cydr Lubelski zdobył w swojej kategorii 48,3% głosów. Konsumenci uznali, że to najlepszy jakościowo polski cydr. Drugie miejsce zajął Green Mill Cider (11,8%), trzecie - Cydr 7 Sadów (8,6%).
Uzasadniając swój wybór respondenci podkreślali, że Cydr Lubelski:
- jest bardzo dobry
- kojarzy się z latem
- jest wykwintny i ma delikatny smak
- ma wysoką jakość
- jest alternatywą przy diecie bezglutenowej
Wypowiedzi konsumentów pokazały, że Cydr Lubelski jest kojarzony z solidną polską marką, szeroką dostępnością i perfekcyjnym smakiem w przystępnej cenie.
Badanie objęło też stopień rozpoznawalności (wskaźnik świadomości marki). I tu również liderem został Cydr Lubelski z 29,5% udziałem (Green Mill Cider – 10,5%, Cydr 7 Sadów – 9,1%).*
Uniwersytet Jagielloński przeprowadził badanie stosując ideę metodologii mixed-methods. Wykonał badania kwestionariuszowe, m.in. eksperckie, pilotażowe, face-to-face oraz badanie opinii on-line. W pierwszym etapie wyłonił liderów, w kolejnych badał poziom znajomości marek oraz analizował wypowiedzi pochodzące z pytań otwartych.
- Badanie pozwala na budowę segmentacji porządkującej rynek dostawców o zróżnicowanym poziomie jakości - podkreślają Organizatorzy w Raporcie „Konsumencki Lider Jakości”
- Wygrana Cydru Lubelskiego w ogólnopolskim, niezależnym badaniu opinii konsumentów jest dla nas kolejnym dowodem na trafny wybór najbardziej naturalnej metody produkcji Cydru Lubelskiego prosto z dojrzałych polskich jabłek, czyli ze świeżo wytłaczanego soku, bez użycia konserwantów i sztucznych aromatów - podkreśla Michał Rozalicz, Dyrektor Marketingu AMBRA S.A. – Każdego dnia, Konsumenci, którzy wybierają w sklepach i restauracjach Cydr Lubelski spośród coraz większej oferty w tej kategorii, dają nam dowód sympatii i przywiązania do trzech, charakterystycznych zielonych jabłek. Dzięki temu Cydr Lubelski jest najbardziej rozpoznawalną i najchętniej wybieraną marką cydru w Polsce. Ma blisko 50% udziałów w rynku, a wiosną jego sprzedaż przekroczyła 2 mln litrów.
Cydr Lubelski docenili też eksperci. Marka otrzymała ministerialny znak jakości „Poznaj Dobrą Żywość”, certyfikat „Doceń Polskie”, „Złoty Paragon 2014” oraz Złoty Medal Polskiej Rady Winiarstwa w kategorii „Letnie garden party”.
*Źródło: Raport z badań Konsumencki Lider Jakości 2014
8926658
1