Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Koniec wojny cenowej na polskim rynku wódki?

5 stycznia 2016
Pogłoski o podwyżkach cen trzech największych producentów branży alkoholowej pojawiały się od dłuższego czasu. W sklepach pojawiają się właśnie droższe alkohole lidera krajowego rynku Stock Polska. Inni za chwilę pójdą w jego ślady - informuje "Parkiet".

Produkowana przez Stock Polska i najpopularniejsza wódka w Polsce - Czysta de Luxe - na półkach sklepowych będzie droższa o ok. 2 proc. "Z uwagi na utrzymujące się wysokie ceny surowców i wzrost innych kosztów produkcji jesteśmy zmuszeni podnosić ceny" - mówi Marek Malinowski, prezes Stock Polska.

"Stock zdecydował się na podniesienie cen, ponieważ strategia oparta na ostrej walce o rynek, którą realizował przez ostanie dwa, trzy lata, przestała już przynosić efekty" - ujawnia osoba związana z branżą.

Na ruch lidera czekała cała branża. W przyszłym miesiącu ceny może podnieść polsko-francuska grupa Belvedere, natomiast na przełomie sierpnia i września 2011 r. zrobi to CEDC. Żadna z tych firm nie komentuje zmian cen.

Wojna cenowa nie uratowała polskiego rynku wódki przed kryzysem. GUS podaje, że tylko w ciągu pierwszych pięciu miesięcy tego roku sprzedaż była o niemal 5 proc. niższa niż rok wcześniej. Jeszcze szybciej malała ostatnio wartość rynku. Firma Nielsen podaje, że od czerwca 2010 r. do maja 2011 r. Polacy wydali na wódkę ok. 9,7 mld zł, o ponad 8 proc. mniej niż rok wcześniej.


POWIĄZANE

Główny Inspektorat Sanitarny wydaje coraz więcej ostrzeżeń publicznych dotyczący...

Uprawa soi przy wsparciu technologii – ciekawy kierunek dla polskich rolników Ar...

Najnowsze dane GUS pokazały zaskakująco wręcz dobre dane na temat aktywności dew...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę