Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Konferencja prasowa

27 lipca 2010
W poniedziałek odbyła się konferencja prasowa ministra rolnictwa i rozwoju Marka Sawickiego i prezesa Agencji Rynku Rolnego Władysława Łukasika poświęcona działaniom ARR w ramach mechanizmów i programów Wspólnej Polityki Rolnej oraz krajowych. W spotkaniu z dziennikarzami uczestniczył także prezes Krajowej Rady Izb Rolniczych Wiktor Szmulewicz.

Szef resortu rolnictwa podkreślił, że Agencja Rynku Rolnego jest drugą, obok Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, agencją płatniczą w Polsce, która realizuje zadania wynikające z mechanizmów WPR. W swojej wypowiedzi minister Marek Sawicki skupił się na działaniach promocyjnych dotyczących artykułów rolno-spożywczych. Przypomniał, że wymiana handlowa tymi produktami ma cały czas bilans dodatni, który za ubiegły rok wyniósł ponad 2,1 mld euro, a cała wartość wymiany handlowej w tym segmencie wyniosła ponad 10 mld euro.
„Nasi przedsiębiorcy są bardzo zaradni i potrafią zdobywać nowe rynki” – podkreślił minister Marek Sawicki i zaapelował do przedstawicieli mediów o szerokie informowanie o polskich produktach wysokiej jakości.
Minister poinformował również o odbytym przed konferencją spotkaniu z Komitetami Zarządzającymi funduszami promocji. Zwrócił uwagę na to, że ustawa o funduszach weszła w życie niewiele ponad rok temu, a od trzech kwartałów wpływają środki finansowe na konta funduszy.
Według ministra fundusze promocji powinny współuczestniczyć w dużych imprezach wystawienniczych w kraju i za granicą takich, jak Polagra, czy Wystawa Zwierząt Hodowlanych w Poznaniu, targi „Złota Jesień’ w Moskwie, SIAL w Paryżu i „Zielony Tydzień” w Berlinie, na których Polska będzie krajem partnerskim.
Prezes Agencji Rynku Rolnego Władysław Łukasik przypomniał, że zarządzana przez niego Agencji administruje 60 działaniami unijnymi i 9 krajowymi. Podkreślił także rosnącą rolę funduszy promocji. Prezes poinformował, że około 6000 przedsiębiorców zobowiązanych do wpłat złożyło do ARR łącznie 19 165 deklaracji, z czego każda z nich dotyczyła wpłat przynajmniej na 2 fundusze promocji. Średnio w każdym z kwartałów na rachunki funduszy wpłacane jest ok. 8 mln złotych, co łącznie z odsetkami od zgromadzonych środków pozwoli na uzyskanie rocznych wpływów na poziomie 33 mln złotych.

Materiały z konferencji (.pdf 1,46 MB)


POWIĄZANE

Główny Inspektorat Sanitarny wydaje coraz więcej ostrzeżeń publicznych dotyczący...

Uprawa soi przy wsparciu technologii – ciekawy kierunek dla polskich rolników Ar...

Najnowsze dane GUS pokazały zaskakująco wręcz dobre dane na temat aktywności dew...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę