Możliwości pozyskiwania środków finansowych na promocję owoców i warzyw to temat konferencji zorganizowanej dziś przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Agencję Rynku Rolnego we współpracy z Fundacją Promocji Zdrowia oraz Związkiem Sadowników Polskich.
Rynek wymusza dziś aktywność ze strony producentów owoców i warzyw. Konsument jest coraz bardziej świadomy tego co chce jeść. Wymaga więc pełnej informacji o produkcie, zapewnienia o tym, że jest bezpieczny dla zdrowia, że jego jakość jest satysfakcjonująca i zapewnia poprawę kondycji fizycznej i dobre samopoczucie całej rodziny – powiedział otwierając konferencję podsekretarz stanu Wiesław Zapędowski.
Rynek polski jest otwarty dla wszystkich krajów Unii, warunki konkurencji są zbliżone, a określenie „Twierdza Europejka” dla polskiego rynku jest już nieaktualne. W najbliższych 10 – 15 latach będzie postępować proces liberalizacji rynku w ramach WTO. Dlatego musimy poszukiwać nowych form zdobywania nowych konsumentów m.in. poprzez poszerzenie asortymentu produktów, lepszą informację o jakości i różne formy promocji. – podkreślił minister.
Są szanse wspierania tych działań poprzez różne fundusze. Celem konferencji było wypracowanie sposobów działań w celu ich wykorzystania. W branży owocowo-warzywnej istnieje konieczność prowadzenia działań informacyjno – promocyjnych, dla zapewnienia stałego i regularnego zbytu. Na rynku przetworzonych owoców i warzyw nie ma równowagi strukturalnej, zwłaszcza w przypadku określonych produktów, które podlegają ścisłej konkurencji ze strony importu. Dlatego głównym celem podejmowanych działań powinno być dążenie do wzrostu spożycia warzyw i owoców poprzez prowadzenie działań edukacyjno – informacyjnych, promocję zdrowego stylu życia i powszechną edukację w zakresie prawidłowego odżywiania. Informacja o wsparciu działań promocyjnych i informacyjnych na rynkach wybranych produktów rolnych znajduje się na stronie internetowej Agencji Rynku Rolnego www.arr.gov.pl w dziale Wydawnictwa ARR.