Zarządzeniem Nr 101 Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 czerwca 2006 r. w sprawie nadania statutu Ministerstwu Rolnictwa i Rozwoju Wsi (M.P. Nr 45, poz.476) zmieniona została struktura wewnętrzna Ministerstwa. W celu usprawnienia procesu realizacji zadań konieczna była likwidacja niektórych komórek organizacyjnych oraz zmiana struktur wewnętrznych innych komórek i zakresu ich działania, bądź zgrupowanie pewnych zagadnień w nowych komórkach.
Utworzone wówczas Biuro Ministra przejęło:
• sprawy wynikające z obowiązków Ministra wobec organów władzy publicznej i administracji rządowej, obsługi biurowej członków kierownictwa Ministerstwa, obsługi posiedzeń kierownictwa - z Biura Dyrektora Generalnego,
• sprawy promocji artykułów rolno-spożywczych oraz wzorcowni artykułów rolno-spożywczych – po zlikwidowanym Biurze Oznaczeń Geograficznych i Promocji,
• sprawy współpracy ze związkami zawodowymi, organami samorządu terytorialnego, organizacjami społeczno-zawodowymi, samorządem rolniczym oraz organizacjami pozarządowymi i nadzoru nad działalnością Krajowej Rady Izb Rolniczych - po zlikwidowanym Departamencie Polityki Społeczno-Gospodarczej Wsi.
W wyniku zarządzenia Nr 6 Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 stycznia 2007 r. zmieniającym zarządzenie w sprawie nadania statutu Ministerstwu Rolnictwa i Rozwoju Wsi (M.P. Nr 3, poz. 23) utworzone zostało Biuro Pomocy Technicznej.
Celem była poprawa wykorzystania środków przewidzianych na wdrażanie projektów lub przedsięwzięć w zakresie pomocy technicznej. Przewiduje się, że w latach 2007 - 2013 na ten cel zostanie przeznaczona kwota ok. 266 mln EURO. Przesunięcie zadań i pracowników pomiędzy departamentami oraz dostosowanie zakresów ich działania do aktualnego stanu prawnego usprawniło funkcjonowanie poszczególnych komórek organizacyjnych.
Ponadto, w celu dostosowania struktury organizacyjnej Ministerstwa do wymogów określonych międzynarodowymi standardami profesjonalnej praktyki audytu wewnętrznego, zgodnie z którymi, audyt wewnętrzny, w przeciwieństwie do kontroli resortowej nie powinien być angażowany w bieżącą działalność Ministerstwa, zlikwidowane zostało Biuro Audytu Wewnętrznego i Kontroli, a zadania tej komórki rozdzielono pomiędzy Biuro Audytu Wewnętrznego oraz Biuro Kontroli.
6962055
1