Prezes UOKiK Cezary Banasiński wszczął 23 lipca postępowanie w związku z podejrzeniem naruszenia prawa przez Telekomunikację Polską SA (TP SA) dotyczącego ulotek reklamujących nowe plany taryfowe.
Zdaniem Banasińskiego ulotki reklamujące nowe plany taryfowe TP SA mogły wprowadzić w błąd jej klientów.
Zgodnie z nimi konsument wybierając plany taryfowe – ‘Darmowe Weekendy’ oraz ‘Darmowe Wieczory i Weekendy’ mógł wykonywać bezpłatne połączenia na numery stacjonarne w całej Polsce w godzinach od 20.00 do 8.00 w tygodniu, oraz bez ograniczeń w sobotę i niedzielę – czytamy w komunikacie. Mimo dostępności usługi od 1 stycznia br. wielu konsumentom nie została ona aktywowana. W efekcie konsumenci nie wiedzieli, że wykonują połączenia wg starych taryf.
Ponadto ulotki nie zawierały informacji, że bezpłatne połączenia dotyczą wyłącznie rozmów dokonywanych w sieci Telekomunikacji Polskiej, nie zaś do innych operatorów. Wybierając zatem inny numer niż TP SA konsument narażał się na konieczność ponoszenia dodatkowych opłat – czytamy dalej w komunikacie.
Postępowanie powinno zakończyć się najpóźniej w terminie 3 miesięcy. W przypadku niezastosowania się do prawomocnej decyzji UOKiK - TP SA grozi do 10 tys. euro kary za każdy dzień zwłoki. W pierwszej połowie 2004 roku grupa TP SA miała 1134 mln zł zysku, wobec 331 mln zł zysku rok wcześniej, przy obrotach odpowiednio 9202 mln zł wobec 9063 mln zł.