Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Kłopoty z nowymi numerami telefonicznymi

7 grudnia 2005
Numery kierunkowe, które musimy od poniedziałku wystukiwać przy lokalnych rozmowach telefonicznych, z miejsca spowodowały dodatkowe kłopoty.

Kłopoty mieli przede wszystkim klienci konkurencji TP SA: Tele2, Netii, a także telefonii komórkowych. Wielu Polaków bezskutecznie wybijało przepisowe zero i numer kierunkowy strefy, a połączenia nie było. Problemy mieli i zwykli obywatele, i instytucje, np. urzędy. Przez pół dnia nie mogliśmy się nigdzie dodzwonić –  dowiedziała się gazeta w urzędzie dzielnicy Wola w Warszawie.

Sama TP SA zaprzeczyła informacjom o utrudnieniach w wykonywaniu połączeń. Tłumaczyła też, że do wprowadzenia zmian przygotowywała się już od sierpnia. Wielokrotnie informowaliśmy klientów o nowych regulacjach, wprowadzone zostały też konieczne zmiany techniczne – oznajmił Mariusz Loch, rzecznik TP SA.

Nawet prawidłowo wybrany numer nie zapewnia jednak połączenia. Problemy mają głównie te osoby, które korzystają z preselekcji, będąc abonentami Telekomunikacji Polskiej –  mówi Joanna Ciesielska, rzeczniczka Netii. Staramy się porozumieć z TP, żeby osoby korzystające z preselekcji miały szansę na połączenie. Jednak o ile wiadomo, TP SA namawia tych abonentów do rezygnacji z naszych usług – dodaje Ciesielska.

Ci, którzy dzwonią w stary sposób, usłyszą w słuchawce komunikat, że wybrany numer należy poprzedzić numerem zero oraz kierunkowym danej strefy –  tłumaczy Mariusz Loch, rzecznik TP SA. Telekomunikacja zaprzecza wszelkim informacjom o utrudnieniach w wykonywaniu połączeń. Rzecznik TP SA wyjaśnia, że ewentualne trudności mogą pojawić się jedynie w strefach, gdzie wybrany operator nie ma styku z siecią TP. Niestety, ci, którzy dzwonią, często słyszą komunikat, że w danej chwili nie mają możliwości nawiązania połączenia.

Pojawia się komunikat, że operator nie realizuje połączeń strefowych w TP SA, bo prefiks naszej sieci jest zablokowany –  mówi Adam Piasecki z Netii. Problem z uzyskaniem połączeń na lokalne numery mają też użytkownicy telefonów komórkowych. Nasi klienci słyszą komunikat, żeby wybrać zero przed numerem, a w naszej sieci jest to niemożliwe –  mówi Igor Mordzak, konsultant Ery. Jego zdaniem utrudnienia spowodowane są problemami technicznymi w niektórych centralach.


POWIĄZANE

Główny Inspektorat Sanitarny wydaje coraz więcej ostrzeżeń publicznych dotyczący...

Uprawa soi przy wsparciu technologii – ciekawy kierunek dla polskich rolników Ar...

Najnowsze dane GUS pokazały zaskakująco wręcz dobre dane na temat aktywności dew...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę