Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Kierunek masło

30 października 2006

Mleczarnie stawiają na masło. W najbliższych dniach ruszyć ma wielka kampania promująca ten dobrze znany Polakom, ale ostatnio porzucony, produkt. Naukowcy przyklaskują, ale mówią, że mleczarnie najpierw powinny przestać fałszować masło, a inspekcje powinny je do tego zmusić.

Mleczarze narzekają, że sprzedaż masła spada, a oni mniej zarabiają. Statystyczny Francuz czy Niemiec zjada rocznie 9 kilogramów masła, Polak – niespełna 4 i z roku na rok to spożycie maleje. Producenci tłumaczą, że zaważyła na tym zła opinia o maśle.

Specjaliści od żywienia przyznają, że wojna konkurencyjna masła z margaryną nie wyszła masłu na dobre. Ale też wytykają mleczarniom, że same przyczyniają się do zmniejszenia jego sprzedaży, bo oszukują klientów. Fałszują masło dodając do niego olej. Dla zakładów to spory zysk, bo olej jest kilka razy tańszy niż masło.

Producenci miksów też wprowadzają konsumentów w błąd. Sprzedają produkty w opakowaniach przypominających masło. Tradycyjny skopek z wylewającą się śmietaną kiedyś był tylko na opakowaniu masła, dziś może być na produkcie, który zawiera go tylko 15 procent.

Uczciwi producenci ubolewają, że nieuczciwi psują opinię branży. Radzą klientom dokładnie oglądać opakowanie i czytać, co zawiera. Naukowcy uważają, że instytucje kontrolne nie działają skutecznie, skoro proceder kwitnie. Mleczarze nadzieję widzą w promocji masła. Przedtem chyba jednak muszą odzyskać zaufanie klientów.


POWIĄZANE

Główny Inspektorat Sanitarny wydaje coraz więcej ostrzeżeń publicznych dotyczący...

Uprawa soi przy wsparciu technologii – ciekawy kierunek dla polskich rolników Ar...

Najnowsze dane GUS pokazały zaskakująco wręcz dobre dane na temat aktywności dew...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę