Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Kiepska polska administracja w Internecie

24 listopada 2003

W Polsce nic nie można załatwić przez Internet – to wnioski organizacji Internet Obywatelski, która sprawdziła strony administracji państwowej. Pod lupę trafiły strony ministerstw, urzędów wojewódzkich i urzędów marszałkowskich.

Może się tylko dowiedzieć, mimo że od strony formalnej kodeks postępowania administracyjnego zawsze dopuszczał możliwość elektronicznego – np. przy użyciu telefonu, telegrafu – złożenia podania - mówi Tomasz Kuliszewski z Internetu Obywatelskiego.

I tak, jeśli z sieci ściągniemy potrzebny nam formularz, to już osobiście musimy go zanieść do urzędu, nakleić znaczek i podpisać długopisem. A dodajmy, że choć od roku obowiązuje ustawa o podpisie elektronicznym, to w rzeczywistości on nie istnieje.

W rankingu ministerstw na ostatnim miejscu znalazła się witryna resortu skarbu, na pierwszym zaś finansów. Tak się zawsze składa jakoś historycznie, że jeżeli państwo chce od nas wziąć pieniądze, to jest bardzo nowoczesne we wszystkich metodach, dzięki którym może wziąć pieniądze - dodaje Kuliszewski.

Według IO, w administracyjnej sieci brakuje jasnych procedur, jakimi mają kierować się obywatele chcący cokolwiek załatwić, np. wybudować dom. W urzędach marszałkowskich i gminnych można czytać strony tylko w języku polskim; z tych stron nie mogą korzystać też osoby niewidome i niedowidzące, co przypadku witryn komercyjnych jest już standardem...


POWIĄZANE

Główny Inspektorat Sanitarny wydaje coraz więcej ostrzeżeń publicznych dotyczący...

Uprawa soi przy wsparciu technologii – ciekawy kierunek dla polskich rolników Ar...

Najnowsze dane GUS pokazały zaskakująco wręcz dobre dane na temat aktywności dew...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę