KE zatwierdziła środki na promocję polskiej żywności
3 grudnia 2015
Komisja Europejska zatwierdziła w czwartek 27 programów na promocję produktów rolnych w UE i na rynkach trzecich. Z 39 mln euro, które KE wyłoży na ten cel, 5,8 mln przypadnie Polsce.
Całkowity budżet programów, z których większość będzie realizowana w ciągu najbliższych trzech lat wynosi 77,4 mln euro. Promocją zajmować się będą firmy i stowarzyszenia reprezentujące producentów rolnych.
Z informacji KE wynika, że na 27 programów zatwierdzonych przez KE cztery będą pochodziły z Polski. Ich budżet w ciągu trzech lat wyniesie ponad 11,5 mln euro. Dofinansowanie z UE sięgnie 5,8 mln euro.
W ramach tych działań promowane będą m.in. świeże warzywa i owoce, przetworzone produkty rolne, a także wołowina i wieprzowina.
KE zbierała wnioski o dofinansowanie do 15 czerwca. W ramach selekcji z 43 propozycji programów promocyjnych wyłoniono 27. Zdecydowana większość z nich przewiduje promocje na rynkach unijnych, jednak niektóre skierowane są też do krajów trzecich Ameryki Północnej, Azji i Afryki.