Ptak_Waw_CTR_2024

KE: 36 mln euro na promocję produktów rolnych

3 grudnia 2015
Blisko 36 mln euro przeznaczy Komisja Europejska na promocję produktów rolnych oraz żywności w krajach unijnych i na świecie. Komisja zatwierdziła 22 programy dotyczące takich działań, w tym jeden z Polski. Ich całkowity budżet sięga ok. 72 mln euro.

Programy te będą zachęcały m.in. do konsumpcji oliwy, mleka i przetworów mlecznych, mięsa, świeżych i przetworzonych owoców i warzyw, produktów ekologicznych, jajek, wina, produktów ogrodniczych - poinformowała w czwartek KE w komunikacie prasowym.
Do 30 listopada u.br. do Komisji wpłynęło 36 propozycji programów promocyjnych i informacyjnych, skierowanych nie tylko do konsumentów z krajów unijnych. KE wybrała 22 projekty; 16 dotyczy promocji produktów na wewnętrznym rynku Wspólnoty, a sześć - w krajach trzecich. Kampanie informacyjne prowadzone będą m.in. w Rosji, Chinach, Ameryce Północnej, Azji Południowo-Wschodniej, Norwegii, Szwajcarii, na Ukrainie, w Indiach i w Korei Południowej.
Dwa programy zostały opracowane wspólnie przez różne państwa członkowskie.
Z Polski został zatwierdzony tylko jeden program, dotyczący promocji mięsa w Stanach Zjednoczonych, w Wietnamie i Korei. Zgłosiła go Unia Producentów i Pracodawców Przemysły Mięsnego (UPEMI), która dostanie na promocję ok. 2,5 mln euro.
Najwięcej programów pochodzi z Holandii (4), Litwy (3), Hiszpanii (3) oraz Grecji (3).
Z unijnych pieniędzy mogą być finansowane działania z zakresu public relations, kampanie promocyjne lub reklamowe, których celem ma być uświadamianie konsumentom, że europejskie produkty są szczególnie atrakcyjne pod względem jakości, bezpieczeństwa dla zdrowia i wartości odżywczych, a także oznakowane i wyprodukowane zgodnie z zasadami higieny oraz z poszanowaniem środowiska i praw zwierząt.
UE finansuje do 50 proc. kosztów tych kampanii. Pozostałą część ponoszą organizacje zawodowe lub branżowe, które zgłosiły projekty, a w niektórych przypadkach - same państwa członkowskie.
Organizacje branżowe zainteresowane promowaniem swoich produktów mogą zgłaszać swoje projekty dwa razy w roku - w przypadku Polski do Agencji Rynku Rolnego. Następnie projekty te są przesyłane do Komisji, która dokonuje ostatecznego wyboru.



POWIĄZANE

Wśród najpopularniejszych gatunków października Kantar Polska wymienia jabłka, g...

Które warzywa jedliśmy w październiku? - Kantar Polska Wśród najpopularniejszych...

Resort rolnictwa pracuje nad zmianami w ustawie o dzierżawie rolniczej. Nowe prz...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę