aaaaaaaaaaaJOHN_DEERE1

Kawiarnie odmieniły polski rynek kawy

5 stycznia 2016
Jak pisze ,,Rzeczpospolita'', moda na picie małej czarnej poza domem zmienia rynek kawy w Polsce.
Ponad 3,38 mld zł wydano na kawę w sklepach od października 2012 r. do września 2013 r. - podaje firma badawcza Nielsen. Rok wcześniej kwota ta była o niemal 1 proc. wyższa. Zdaniem ekspertów, słabnące tempo rozwoju sprzedaży kawy w kanałach detalicznych ma związek z rosnącą konsumpcją kawy w segmencie HoReCa. Przewidują też, że kolejne lata przyniosą dalszy rozwój rynku gastronomicznego, zwłaszcza kawiarni sieciowych - pisze "Rz"
Grzegorz Łaptaś, ekspert z Roland Berger Strategy Consultants, zwraca uwagę, że zakupy kawy w kawiarniach stają się w naszym kraju stopniowo nawykiem konsumenckim. Kawiarnie - według firmy PMR jest ich w Polsce ok. 4,6 tys. - wpływają nie tylko na wielkość zakupów, ale także na gusta Polaków. Pijąc w nich espresso czy café latté ze świeżo zmielonych ziaren, chcemy podobny efekt uzyskać w swoich domach. Stąd boom na kawy ziarniste.
Większa sprzedaż kawy ziarnistej idzie w parze z rosnącym popytem na profesjonalne ekspresy do kawy. Dystrybutorzy kawy szacują, że w ciągu pierwszych dziesięciu miesięcy 2013 r. sprzedaż tych urządzeń urosła o 19 proc.



POWIĄZANE

Zmiana pozycji rolnictwa strategicznym atutem Europy!   Ponieważ Unia Europejska...

Jak pinformował na Sławomir Homaja z NSZZZ RI Solidarność, do tej pory w dopłaci...

Belgijski organ ds. zdrowia popiera nowe zasady edycji genów, inna jest opinia f...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę