Jak pisze ,,Rzeczpospolita'', moda na picie małej czarnej poza domem zmienia rynek kawy w Polsce.
Ponad 3,38 mld zł wydano na kawę w sklepach od października 2012 r. do września 2013 r. - podaje firma badawcza Nielsen. Rok wcześniej kwota ta była o niemal 1 proc. wyższa. Zdaniem ekspertów, słabnące tempo rozwoju sprzedaży kawy w kanałach detalicznych ma związek z rosnącą konsumpcją kawy w segmencie HoReCa. Przewidują też, że kolejne lata przyniosą dalszy rozwój rynku gastronomicznego, zwłaszcza kawiarni sieciowych - pisze "Rz"
Grzegorz Łaptaś, ekspert z Roland Berger Strategy Consultants, zwraca uwagę, że zakupy kawy w kawiarniach stają się w naszym kraju stopniowo nawykiem konsumenckim. Kawiarnie - według firmy PMR jest ich w Polsce ok. 4,6 tys. - wpływają nie tylko na wielkość zakupów, ale także na gusta Polaków. Pijąc w nich espresso czy café latté ze świeżo zmielonych ziaren, chcemy podobny efekt uzyskać w swoich domach. Stąd boom na kawy ziarniste.
Większa sprzedaż kawy ziarnistej idzie w parze z rosnącym popytem na profesjonalne ekspresy do kawy. Dystrybutorzy kawy szacują, że w ciągu pierwszych dziesięciu miesięcy 2013 r. sprzedaż tych urządzeń urosła o 19 proc.