W piątek 18 stycznia zakończyła się kampania cukrownicza w Krajowej Spółce Cukrowej S.A. W kampanii cukrowniczej 2012/13 spółka skupiła ponad 4,6 mln ton buraków, z których wyprodukowała ponad 680 tys. ton cukru.
Zdaniem KSC tak dobra kampania to wynik min. bardzo dobrej jakości surowca dostarczanego przez Plantatorów do cukrowni. Średni plon korzeni wyniósł ponad 60 t, przy polaryzacji 16,7%, co daje w efekcie ponad 10 t cukru biologicznego z 1 hektara. Zarówno uzyskany plon korzeni jak i biologiczny są najlepszymi wynikami w historii Krajowej Spółki Cukrowej S.A. Cała kampania przebiegła bez zakłóceń a warunki pogodowe sprzyjały procesowi zbioru, przechowalnictwa i transportu surowca do cukrowni.
Warto dodać , że wysoka cena za buraki z zakończonej kampanii (185 zł/t a 16%) w zestawieniu z bardzo wysokimi plonami powoduje, że burak cukrowy po raz kolejny jest jedną z najbardziej dochodowych upraw polowych.