Kamień węgielny pod nową halę na Rynku Hurtowym w Broniszach
8 września 2009
Uroczyste wmurowanie kamienia węgielnego pod nową halę handlową (8000 m 2 ) odbędzie się w 9 września godz.11.00. Swoją obecność zapowiedzieli Artur Ławniczak – Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Tomasz Kołodziej - Prezes Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa oraz przedstawiciele władz samorządowych.
Najnowsza inwestycja Rynku Hurtowego w Broniszach będzie kosztowała około 14 milionów zł. Powierzchnia handlowa to prawie 8000 m 2, utwardzona nawierzchnia wokół hali, pasy dojazdowe i rampa zajmą dodatkowo prawie hektar. Generalnym wykonawcą jest spółka Skanska SA.
Prace budowlane zaczęły się trzy miesiące temu, termin oddania hali planowany jest na styczeń 2010 roku.
Budowa hali to kolejna z planowanych inwestycji na Rynku Hurtowym w Broniszach. W ubiegłym roku, w sektorze owoców i warzyw oddano do użytku halę o powierzchni 4800 m2.
---------------------
Warszawski Rolno-Spożywczy Rynek Hurtowy SA w Broniszach - otwarty w maju 1999 roku. Koszty budowy wyniosły 57 milionów dolarów. WR-SRH SA Bronisze jest największym tego typu obiektem w Europie Środkowo-Wschodniej. Bronisze dysponują kapitałem akcyjnym w wysokości 120 milionów złotych. Większościowym udziałowcem jest Skarb Państwa (59,3%), producenci i przedsiębiorcy mają 22,5% akcji. Akcjonariuszami jest ponad 800 osób fizycznych i prawnych. Umowy najmu ma ponad 470 najemców oferujących owoce, warzywa, kwiaty i artykuły spożywcze. Powierzchnia zabudowana Rynku to prawie 40 hektarów. Rocznie na teren rynku wjeżdża około 1,5 miliona samochodów. Roczna sprzedaż owoców i warzyw wynosi w Broniszach około 1,2 miliona ton. WR-SRH SA w Broniszach ma wdrożony zintegrowany system zarządzania zgodnie z normami ISO 9001, 14001 i 22000. Prawie 34 tysiące gospodarstw ogrodniczych sprzedaje swoje produkty za pośrednictwem rynku. Ponad 100 tysięcy przedsiębiorców zaopatruje się w towary w Broniszach. Bezpośrednio z samochodów towar w okresie lata i jesieni sprzedaje ponad 1300 producentów i dystrybutorów (tyle jest stanowisk do handlu). Biorąc pod uwagę dobową rotację, w miesiącach o największej produkcji warzywniczej i sadowniczej sprzedaż produktów z samochodów prowadzi około 3000 sprzedawców w ciągu doby. Bronisze prowadzą strategię społecznej odpowiedzialności biznesu - CSR , która jest powiązana ze strategią biznesową firmy. Działania na rzecz interesariuszy są nieodłącznym elementem rozwoju spółki.