Sformułowanie „japońska precyzja” od wielu lat funkcjonuje nie tylko w językach wielu narodów, ale i w świadomości ich społeczeństw. Oznacza ono uznanie dla jakości japońskich produktów oraz rzetelności, innowacyjności i solidności samych Japończyków.
Produkty większości japońskich marek uznawane są za lepsze i bardziej niezawodne niż marek europejskich czy amerykańskich. Taki status Japonia osiągnęła po drugiej wojnie światowej, wcześniej wytwory jej przemysłu uznane były w krajach zachodnich za niegodne uwagi. Co sprawiło, że w ciągu zaledwie kilkudziesięciu lat przemysł tego kraju osiągnął tak spektakularny sukces?
Podłożem tego sukcesu było wprowadzenie do praktyki filozofii Kaizen, wywodzącej się z japońskiej kultury i historii, polegającej na widzeniu świata przez pryzmat ciągłego doskonalenia. Filozofia ta wywodzi się bezpośrednio z japońskiego kodeksu etycznego Samurajów. Przenikał on wszystkie aspekty życia i obejmował w świadomości Japończyków nie tylko wykonywaną pracę i obowiązki, ale też doskonalenie kultury i sztuki narodowej. Po drugiej wojnie światowej utrzymywaniem i pielęgnacją tego kodeksu zajęły się japońskie korporacje i urzędy administracji publicznej. Podstawowe zasady kodeksu powstały i dalej są stosowane przez Japończyków dla utrzymywania równowagi świata fizycznego i duchowego. Harmonijne rozwijanie umiejętności i utrzymywanie samodyscypliny są dla obywateli tego kraju niezbędne do odnoszenia życiowych sukcesów. Można więc powiedzieć, że współczesne osiągnięcia Japończyków, dążenie do najwyższych umiejętności zawodowych oraz doskonalenie się w sztuce zaspokajania potrzeb i wymagań klientów wywodzi się wprost z tradycji doskonalenia się Samurajów w służbie ich zwierzchnikowi.
Dzięki japońskim cechom narodowym – wytrzymałości, ciężkiej pracy, poświęceniu oraz praktycznemu wykorzystaniu filozofii Kaizen, japońskie fabryki zaczęły przodować na ogólnoświatowym rynku wyrobów elektronicznych, maszynowych i motoryzacyjnych. Jednocześnie w tym czasie nie importowano produktów zagranicznych, ponieważ japońscy odbiorcy nie akceptowali wyrobów ustępujących swoją jakością i walorami użytkowymi produktom krajowym.
Dążenie do perfekcji jest w dalszym ciągu naczelną zasadą filozofii życia i pracy w Japonii. W Polsce bez mała każdy jest w stanie wymienić co najmniej kilka japońskich brandów motoryzacyjnych i elektronicznych. Nazwy: Lexus, Honda, Sony czy Canon funkcjonują w powszechnej świadomości. Nie wszyscy jednak wiedzą, że równym uznaniem wśród światowych specjalistów cieszą się produkty i technologie przeznaczone dla rolnictwa.
Jednym z takich produktów jest niewątpliwie Yamato – znakomity fungicyd, który kompleksowo zwalcza choroby w trzech kluczowych uprawach: zbożach, rzepaku i burakach. Sama jego nazwa jest niejako synonimem Japonii i wszystkiego, co japońskie, oznacza bowiem poczucie narodowej godności i ducha narodowego. Nazwa Yamato przewija się wielokrotnie, zarówno w mitologii japońskiej, jak i historii, a nawet geografii tego kraju. Fungicyd Yamato ma szeroki zakres stosowania, dobrą klasyfikację ekotoksykologiczną, brak prewencji dla pszczół oraz dwie substancje aktywne wykazujące synergizm działania. Preparat precyzyjnie zwalcza kompleks chorób w 3 najważniejszych uprawach – zbożach, rzepaku ozimym i buraku cukrowym. Podobnie, jak inne japońskie produkty i ten powstał w oparciu o powszechnie stosowane zasady filozofii Kaizen, co daje gwarancję jego najwyższej jakości i skuteczności.
9400920
1