Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Japońska precyzja

5 stycznia 2016
 Sformułowanie „japońska precyzja” od wielu lat funkcjonuje nie tylko w językach wielu narodów, ale i w świadomości ich społeczeństw. Oznacza ono uznanie dla jakości japońskich produktów oraz rzetelności, innowacyjności i solidności samych Japończyków.
    Produkty większości japońskich marek uznawane są za lepsze i bardziej niezawodne niż marek europejskich czy amerykańskich. Taki status Japonia osiągnęła po drugiej wojnie światowej,  wcześniej wytwory jej przemysłu uznane były w krajach zachodnich za niegodne uwagi. Co sprawiło, że w ciągu zaledwie kilkudziesięciu lat przemysł tego kraju osiągnął tak spektakularny sukces?
    Podłożem tego sukcesu było wprowadzenie do praktyki filozofii Kaizen, wywodzącej się z japońskiej kultury i historii, polegającej na widzeniu świata przez pryzmat ciągłego doskonalenia. Filozofia ta wywodzi się bezpośrednio z japońskiego kodeksu etycznego Samurajów. Przenikał on wszystkie aspekty życia i obejmował w świadomości Japończyków nie tylko wykonywaną pracę i obowiązki, ale też doskonalenie kultury i sztuki narodowej. Po drugiej wojnie światowej utrzymywaniem i pielęgnacją tego kodeksu zajęły się japońskie korporacje i urzędy administracji publicznej. Podstawowe zasady kodeksu powstały i dalej są stosowane przez Japończyków dla utrzymywania równowagi świata fizycznego i duchowego. Harmonijne rozwijanie umiejętności i utrzymywanie samodyscypliny są dla obywateli tego kraju niezbędne do odnoszenia życiowych sukcesów. Można więc powiedzieć, że współczesne osiągnięcia Japończyków, dążenie do najwyższych umiejętności zawodowych oraz doskonalenie się w sztuce zaspokajania potrzeb i wymagań klientów wywodzi się wprost z tradycji doskonalenia się Samurajów w służbie ich zwierzchnikowi.
Dzięki japońskim cechom narodowym – wytrzymałości, ciężkiej pracy, poświęceniu oraz praktycznemu wykorzystaniu filozofii Kaizen, japońskie fabryki zaczęły przodować na ogólnoświatowym rynku wyrobów elektronicznych, maszynowych i motoryzacyjnych. Jednocześnie w tym czasie nie importowano produktów zagranicznych, ponieważ japońscy odbiorcy nie akceptowali wyrobów ustępujących swoją jakością i walorami użytkowymi produktom krajowym.
    Dążenie do perfekcji jest w dalszym ciągu naczelną zasadą filozofii życia i pracy w Japonii. W Polsce bez mała każdy jest w stanie wymienić co najmniej kilka japońskich brandów motoryzacyjnych i elektronicznych. Nazwy: Lexus, Honda, Sony czy Canon funkcjonują w powszechnej świadomości. Nie wszyscy jednak wiedzą, że równym uznaniem wśród światowych specjalistów cieszą się produkty i technologie przeznaczone dla rolnictwa.
    Jednym z takich produktów jest niewątpliwie Yamato – znakomity fungicyd, który kompleksowo zwalcza choroby w trzech kluczowych uprawach: zbożach, rzepaku i burakach. Sama jego nazwa jest niejako synonimem Japonii i wszystkiego, co japońskie, oznacza bowiem poczucie narodowej godności i ducha narodowego. Nazwa Yamato przewija się wielokrotnie, zarówno w mitologii japońskiej, jak i historii, a nawet geografii tego kraju. Fungicyd Yamato ma szeroki zakres stosowania, dobrą klasyfikację ekotoksykologiczną, brak prewencji dla pszczół oraz dwie substancje aktywne wykazujące synergizm działania. Preparat precyzyjnie zwalcza kompleks chorób w 3 najważniejszych uprawach – zbożach, rzepaku ozimym i buraku cukrowym. Podobnie, jak inne japońskie produkty i ten powstał w oparciu o powszechnie stosowane zasady filozofii Kaizen, co daje gwarancję jego najwyższej jakości i skuteczności.


POWIĄZANE

Główny Inspektorat Sanitarny wydaje coraz więcej ostrzeżeń publicznych dotyczący...

Uprawa soi przy wsparciu technologii – ciekawy kierunek dla polskich rolników Ar...

Najnowsze dane GUS pokazały zaskakująco wręcz dobre dane na temat aktywności dew...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę