Firma Jamar, obchodząca w tym roku jubileusz dziesięciolecia działalności, należy do czołowych producentów koncentratów pomidorowych. Od lat cieszą się one bardzo dobrą opinią wśród konsumentów.
Niewątpliwym potwierdzeniem tego faktu jest otrzymana nominacja dla "Koncentratu Pomidorowego 30%" do ogólnopolskiego godła "Laur Konsumenta 2005".
O wyróżnieniu zdecydowały z pewnością nie tylko liczne walory smakowe i wydajność koncentratu, lecz także jego wysoka jakość. Fakt ten gwarantuje pełny monitoring całego procesu produkcyjnego, począwszy od zakupu specjalnie wyselekcjonowanych odmian pomidorów, pochodzących z terenów ekologicznych, aż do ich przetworzenia przy zastosowaniu nowoczesnych linii technologicznych. Wszystkie produkty przechodzą wnikliwą i wielokrotną kontrolę jakości w laboratorium zakładowym, gdzie specjaliści wykonują szczegółowe badania mikrobiologiczne i fizykochemiczne, aby każdy produkt trafiający do klienta spełniał wszystkie normy i był zawsze najwyższej jakości.
Jamar to jednak nie tylko koncentraty. Rocznie w firmie przetwarzanych jest około 35 tys. ton warzyw i owoców. Obecnie w swojej ofercie posiada ona około 200 pozycji asortymentowych. Jej wyroby są nie tylko wysoko cenione przez gospodynie domowe, ale również przez amatorów wysublimowanego smaku oraz profesjonalnych mistrzów kuchni. Wysoka ocena wystawiona przez konsumentów wynika zarówno z jakości, jak i szerokiego wyboru produktów. Podstawą oferty handlowej są konserwy warzywne: groszek i kukurydza, oraz wysokiej jakości przetwory z owoców i warzyw obejmujące m.in.: ogórki konserwowe, sałatki, mieszanki warzywne, buraczki, dżemy, powidła, marmolady, syropy i soki, jak również dodatki smakowe niezbędne w każdej kuchni, takie jak ocet czy przyprawy do zup. Misją przewodnią firmy jest ciągły rozwój. Wychodząc naprzeciw zapotrzebowaniu klientów, Jamar wprowadza na rynek wciąż nowe wyroby. W roku bieżącym oferta firmy poszerzona została o dżemy niskosłodzone, sosy do makaronu: słodko-kwaśny, meksykański i leczo pieczarkowe. W drugim kwartale planowane jest dalsze poszerzenie oferty m.in. o desery owocowe i octy winne. Analizując dynamikę sprzedaży firmy, zarówno z kontrahentami krajowymi, jak i zagranicznymi, wykazuje ona tendencję rosnącą. Na szczególną uwagę zasługuje fakt wzrostu eksportu w stosunku do ogólnej wartości sprzedaży. Obecnie firma dostarcza swoje wyroby do Stanów Zjednoczonych, Litwy, Estonii, Czech, Słowacji, Bułgarii, Mongolii, Niemiec i Albanii.