Jak podała FAMMU/FAPA, Komisja Europejska zaaprobowała nowe programy wspierające unijne produkty, w tym promocję unijnych owoców i warzyw zarówno na unijnym, jak i na rynkach trzecich. Między innymi przyjęty został program, o który występowały dwa kraje łącznie - Belgia i Holandia, promujący owoce na terenie Danii, Belgii oraz Niemiec. Programem promocyjnym objęta została konkretna odmiana gruszek - odmiana Konferencja, a program wspierający ten owoc potrwa mniej więcej od lata bieżącego roku do połowy 2015 roku - przez kolejne trzy lata.
Łączna wartość trzyletniej kampanii opiewa na sumę ponad 1,8 mln euro, przy czym dokładnie połowę - 903,0 tys. euro sfinansuje budżet unijny, a drugą połowę dwie organizacje - holenderska i belgijska, zgłaszające ten program. Naczelnym celem nowej kampanii jest wzrost konsumpcji gruszek we wspomnianych krajach, w tym zwłaszcza konkretnie odmiany Konferencji poprzez zaprezentowanie jej szczególnych walorów smakowych.