Kwestia realizacji działań promocyjnych i informacyjnych, w których uczestniczy Wspólnota, regulowana jest w niżej wymienionych rozporządzeniach, które obowiązują w Polsce wprost od 1 maja 2004 r. Na ich podstawie każde państwo członkowskie Unii Europejskiej, w tym Polska, ogłasza otwarty przetarg na realizację programów promocyjnych i informacyjnych na rynku wewnętrznym Wspólnoty oraz na rynkach państw trzecich. W każdym kraju wyłoniona jest instytucja, która zajmuje się przyjmowaniem wniosków od zainteresowanych podmiotów, reprezentujących wybrany sektor rolno-spożywczy.
W Polsce kwestiami tymi zajmuje się centrala Agencji Rynku Rolnego.
Zasady działań promocyjnych i informacyjnych regulują poniższe akty prawa wspólnotowego:
Działania promocyjne i informacyjne dotyczące produktów rolno- spożywczych na rynku wewnętrznym:
Działania promocyjne i informacyjne produktów rolno-spożywczych na rynkach państw trzecich: