Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Jabłko - nasz narodowy skarb

5 stycznia 2016
W czwartek 16 października podczas spotkania w siedzibie Krajowej Izby Gospodarczej Związek Sadowników RP, największa w Polsce organizacja branżowa zrzeszająca producentów owoców wraz z PGD Polska, największym w kraju dystrybutorem artykułów  chemicznych  drogeryjnych zaapelowali do polskich producentów, dystrybutorów, sieci handlowych i właścicieli  sklepów o  wspieranie polskich sadowników i wykorzystanie jabłek w działaniach promocyjnych. 
 - Zakaz eksportu owoców i warzyw do Rosji najbardziej uderzył w producentów jabłek, którzy przed embargiem aż 60-  70  procent jabłek kierowali do Rosji   -  to  ponad 716 tysięcy ton owoców. Tak dużego nadmiaru jabłek polski rynek nie jest w stanie zagospodarować, a poszukiwania nowych kontrahentów za granicą są  bardzo czasochłonne. Nie pozwólmy, żeby zebrane z drzew owoce uległy zniszczeniu. Liczne akcje zachęcające Polaków do jedzenia jabłek  -  to za mało – mówi  Mirosław Maliszewski, prezes Związku Sadowników RP.

 Autorzy apelu nawołują do potraktowania polskiego jabłka jako atrakcyjnego elementu działań promocyjnych. W ten sposób wspierając jeden z naszych narodowych skarbów, korzyści odniosą zarówno organizatorzy promocji, klienci i sadownicy.


- Apelujemy do producentów, dystrybutorów, sieci handlowych, aby wręczali jabłka klientom - w podziękowaniu za zainteresowanie produktem czy ofertą sklepu, za zakup towaru, czy okazane zaufanie. Będzie to piękny gest dla naszych sadowników, którzy także docenią klienci – podkreśla  Krzysztof Michalski, prezes Zarządu PGD Polska.

PGD Polska przeprowadza pierwszą w Polsce akcję promocyjną z wykorzystaniem polskich jabłek. Do końca października 2014 roku każdy klient, który zakupi opakowanie proszku do prania TAK! (6 kg), otrzymuje jabłko. Do akcji przyłączyło się ok 1000 sklepów w całej Polsce. Na potrzeby działań promocyjnych PGD Polska rozdał już 30 000 szt jabłek a docelowo w tej edycji akcji rozda 100 000 szt.

- Akcja przerosła nasze oczekiwania. Rozdaliśmy już 30 tysięcy jabłek a kolejne 40 tysięcy zostało zarezerwowanych dla naszych klientów. Wywołaliśmy bardzo pozytywny efekt społeczny – nasza promocja nie służy tylko zwiększeniu sprzedaży konkretnego produktu ale ma zwrócić uwagę Polaków na problemy, z którymi zmagają się sadownicy. Nasi klienci doceniają to, że w nietypowy sposób postanowiliśmy pomóc producentom jabłek. Zachęcamy do naśladowania naszej akcji – dodaje  Michalski .
PGD Polska zapowiada kolejne działania promocyjne wspierające polskich sadowników.
Związek Sadowników RP jest największą w Polsce organizacją branżową zrzeszającą około 4 tysięcy producentów owoców takich jak: jabłka, truskawki, borówki, porzeczki i maliny. Powstał w 1999 roku i reprezentuje i interesy zawodowe sadowników.
PGD Polska to największy w kraju dystrybutor branży drogeryjnej w Polsce. Posiada 8 centrów dystrybucyjnych i obsługuje 15 tysięcy detalistów w całym kraju. Roczne obroty PGD Polska sięgają 450 mln złotych.


POWIĄZANE

20 listopada 2024 roku, w Warszawie odbyło się VI Posiedzenie Krajowej Rady Izb ...

Minister Polityki Agrarnej i Żywności Ukrainy Witalij Koval oraz Minister Rolnic...

Według stanu na 20 listopada od początku tego miesiąca koleją na Ukrainie przewi...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę