W czwartek 16 października podczas spotkania w siedzibie Krajowej Izby Gospodarczej Związek Sadowników RP, największa w Polsce organizacja branżowa zrzeszająca producentów owoców wraz z PGD Polska, największym w kraju dystrybutorem artykułów chemicznych drogeryjnych zaapelowali do polskich producentów, dystrybutorów, sieci handlowych i właścicieli sklepów o wspieranie polskich sadowników i wykorzystanie jabłek w działaniach promocyjnych.
- Zakaz eksportu owoców i warzyw do Rosji najbardziej uderzył w producentów jabłek, którzy przed embargiem aż 60- 70 procent jabłek kierowali do Rosji - to ponad 716 tysięcy ton owoców. Tak dużego nadmiaru jabłek polski rynek nie jest w stanie zagospodarować, a poszukiwania nowych kontrahentów za granicą są bardzo czasochłonne. Nie pozwólmy, żeby zebrane z drzew owoce uległy zniszczeniu. Liczne akcje zachęcające Polaków do jedzenia jabłek - to za mało – mówi Mirosław Maliszewski, prezes Związku Sadowników RP.
Autorzy apelu nawołują do potraktowania polskiego jabłka jako atrakcyjnego elementu działań promocyjnych. W ten sposób wspierając jeden z naszych narodowych skarbów, korzyści odniosą zarówno organizatorzy promocji, klienci i sadownicy.
- Apelujemy do producentów, dystrybutorów, sieci handlowych, aby wręczali jabłka klientom - w podziękowaniu za zainteresowanie produktem czy ofertą sklepu, za zakup towaru, czy okazane zaufanie. Będzie to piękny gest dla naszych sadowników, którzy także docenią klienci – podkreśla Krzysztof Michalski, prezes Zarządu PGD Polska.
PGD Polska przeprowadza pierwszą w Polsce akcję promocyjną z wykorzystaniem polskich jabłek. Do końca października 2014 roku każdy klient, który zakupi opakowanie proszku do prania TAK! (6 kg), otrzymuje jabłko. Do akcji przyłączyło się ok 1000 sklepów w całej Polsce. Na potrzeby działań promocyjnych PGD Polska rozdał już 30 000 szt jabłek a docelowo w tej edycji akcji rozda 100 000 szt.
- Akcja przerosła nasze oczekiwania. Rozdaliśmy już 30 tysięcy jabłek a kolejne 40 tysięcy zostało zarezerwowanych dla naszych klientów. Wywołaliśmy bardzo pozytywny efekt społeczny – nasza promocja nie służy tylko zwiększeniu sprzedaży konkretnego produktu ale ma zwrócić uwagę Polaków na problemy, z którymi zmagają się sadownicy. Nasi klienci doceniają to, że w nietypowy sposób postanowiliśmy pomóc producentom jabłek. Zachęcamy do naśladowania naszej akcji – dodaje Michalski .
PGD Polska zapowiada kolejne działania promocyjne wspierające polskich sadowników.
Związek Sadowników RP jest największą w Polsce organizacją branżową zrzeszającą około 4 tysięcy producentów owoców takich jak: jabłka, truskawki, borówki, porzeczki i maliny. Powstał w 1999 roku i reprezentuje i interesy zawodowe sadowników.
PGD Polska to największy w kraju dystrybutor branży drogeryjnej w Polsce. Posiada 8 centrów dystrybucyjnych i obsługuje 15 tysięcy detalistów w całym kraju. Roczne obroty PGD Polska sięgają 450 mln złotych.
9201308
1