Ptak_Waw_CTR_2024
Green Gas Poland

Innowacyjne metody rolniczego marketingu

3 grudnia 2015
Copa-Cogeca – wraz z sześcioma organizacjami partnerskimi 5 maja  zainaugurowała projekt „Farm Inc.”, który ma pomóc rolnikom lepiej sprzedawać i oznaczać ich produkty oraz umożliwić im skorzystanie z nowych możliwości rynkowych.

Przedsiębiorstwa i gospodarstwa rolne coraz częściej stają przed wyzwaniami spowodowanymi szybkimi zmianami przedsiębiorczego krajobrazu oraz corazwiększą konkurencją na świecie. Zdecydowana większość europejskich przedsiębiorców z sektora rolnego prowadzi małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP), którym potrzeba nowych sposobów konkurowania z międzynarodowymi sieciami i firmami o wielonarodowych strukturach. Innowacyjne metody marketingu i narzędzia mogą stanowić krok na drodze do wsparcia dla MŚP oraz podwyższyć ich wiedzę i siłę przetargową.

Potencjał rynkowy produktów regionalnych i lokalnych jest olbrzymi, ale brakuje strategii marketingowych, takich jak regionalne marki, dzięki którym MŚP mogłyby lepiej odpowiedzieć na potrzeby konsumentów w zakresie lokalnych produktów wysokiej jakości.

Jak podkreśla Copa – Cogeca Projekt „Farm Inc.” przyczyni się do wzmocnienia MŚP w sektorze rolnym poprzez opracowanie narzędzi, które pomogą przedsiębiorcom działającym w sektorze miedzy innymi uzyskać więcej zrozumienia dla potrzeby stosowania innowacyjnych strategii marketingowych, takich jak regionalne marki,  podwyższyć umiejętności i kompetencje przedsiębiorców z sektora rolnego w celu lepszego marketingu i oznaczania ich produktów i zapewnić pomoc i wsparcie przedsiębiorstwom w otwieraniu nowych rynków i umiędzynarodowieniu ich działalności, co zapewni im większą konkurencyjność na rynkach światowych.

Projekt „Farm Inc.” zapewni pomoc i wsparcie dla MŚP i podwyższy jakość oraz wzmocni narzędzia dostępne w ramach istniejących programów ustawicznego kształcenia i szkolenia zawodowego w sektorze rolnym w uczestniczących krajach.
Podstawą projektu jest innowacyjne narzędzie szkolenia metodycznego w zakresie marketingu, pochodzące z projektu Parlamentu Łotewskich Rolników pt. „Proud Farmer”. Celem jest podwyższenie umiejętności przedsiębiorców z sektora rolnego oraz zapewnienie im szkoleń zawodowych, tak aby mogli lepiej oznaczać i sprzedawać produkty rolne. Pozwoli im to skorzystać z okazji, które stawia przed
nimi wspólny rynek. Projekt zaplanowany na 23 miesiące rozpoczął się we włoskiej miejscowości Macerata.

Do konsorcjum należy 7 instytucji partnerskich z 5 krajów uczestniczących w programie „Uczenie się przez całe życie”.


POWIĄZANE

Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Piątnicy została laureatem prestiżowego XVII ...

W polskim prawie cywilnym brak jest definicji siły wyższej. Jednak w doktrynie i...

Jak platformy streamingowe rewolucjonizują turnieje e-sportowe? E-sport jest już...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę