Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Innowacyjne metody rolniczego marketingu

3 grudnia 2015
Copa-Cogeca – wraz z sześcioma organizacjami partnerskimi 5 maja  zainaugurowała projekt „Farm Inc.”, który ma pomóc rolnikom lepiej sprzedawać i oznaczać ich produkty oraz umożliwić im skorzystanie z nowych możliwości rynkowych.

Przedsiębiorstwa i gospodarstwa rolne coraz częściej stają przed wyzwaniami spowodowanymi szybkimi zmianami przedsiębiorczego krajobrazu oraz corazwiększą konkurencją na świecie. Zdecydowana większość europejskich przedsiębiorców z sektora rolnego prowadzi małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP), którym potrzeba nowych sposobów konkurowania z międzynarodowymi sieciami i firmami o wielonarodowych strukturach. Innowacyjne metody marketingu i narzędzia mogą stanowić krok na drodze do wsparcia dla MŚP oraz podwyższyć ich wiedzę i siłę przetargową.

Potencjał rynkowy produktów regionalnych i lokalnych jest olbrzymi, ale brakuje strategii marketingowych, takich jak regionalne marki, dzięki którym MŚP mogłyby lepiej odpowiedzieć na potrzeby konsumentów w zakresie lokalnych produktów wysokiej jakości.

Jak podkreśla Copa – Cogeca Projekt „Farm Inc.” przyczyni się do wzmocnienia MŚP w sektorze rolnym poprzez opracowanie narzędzi, które pomogą przedsiębiorcom działającym w sektorze miedzy innymi uzyskać więcej zrozumienia dla potrzeby stosowania innowacyjnych strategii marketingowych, takich jak regionalne marki,  podwyższyć umiejętności i kompetencje przedsiębiorców z sektora rolnego w celu lepszego marketingu i oznaczania ich produktów i zapewnić pomoc i wsparcie przedsiębiorstwom w otwieraniu nowych rynków i umiędzynarodowieniu ich działalności, co zapewni im większą konkurencyjność na rynkach światowych.

Projekt „Farm Inc.” zapewni pomoc i wsparcie dla MŚP i podwyższy jakość oraz wzmocni narzędzia dostępne w ramach istniejących programów ustawicznego kształcenia i szkolenia zawodowego w sektorze rolnym w uczestniczących krajach.
Podstawą projektu jest innowacyjne narzędzie szkolenia metodycznego w zakresie marketingu, pochodzące z projektu Parlamentu Łotewskich Rolników pt. „Proud Farmer”. Celem jest podwyższenie umiejętności przedsiębiorców z sektora rolnego oraz zapewnienie im szkoleń zawodowych, tak aby mogli lepiej oznaczać i sprzedawać produkty rolne. Pozwoli im to skorzystać z okazji, które stawia przed
nimi wspólny rynek. Projekt zaplanowany na 23 miesiące rozpoczął się we włoskiej miejscowości Macerata.

Do konsorcjum należy 7 instytucji partnerskich z 5 krajów uczestniczących w programie „Uczenie się przez całe życie”.


POWIĄZANE

Główny Inspektorat Sanitarny wydaje coraz więcej ostrzeżeń publicznych dotyczący...

Uprawa soi przy wsparciu technologii – ciekawy kierunek dla polskich rolników Ar...

Najnowsze dane GUS pokazały zaskakująco wręcz dobre dane na temat aktywności dew...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę