Według Instytutu Rynku Elektroniki (IRE) wartość sprzedaży usług transmisji danych i stałego dostępu do internetu w 2002 r. wyniosła 1,69 mld zł.
W porównaniu z rokiem 2001 oznacza to wzrost o 49 proc. – podaje IRE, firma marketingowo-doradcza, specjalizująca się w branży elektronicznej.
Z raportu wynika, że najbardziej popularną formą dostępu do internetu w
Polsce nadal pozostaje dostęp przez modem telefoniczny (dial-up). Tutaj dominuje
TP SA, która według szacunków IRE pod koniec pierwszej połowy 2002 r. miała w
tym rynku około 80 proc. bezpośredniego udziału (nie licząc przychodów z opłat
od innych operatorów świadczących takie usługi).
Według instytutu w
ostatnim czasie szczególnie dynamicznie rośnie sprzedaż usług transmisji danych
w sieciach operatorów telefonii komórkowej GSM (zaliczono do niej także
SMS-y).