Dla odkładających na ostatnią chwilę wyprawę do sklepu najgorętszy czas przedświątecznych zakupów dopiero nadchodzi. Z dnia na dzień ruch w sklepach jest coraz większy, Polacy już powoli się rozkręcają, zwłaszcza w internecie - pisze "Rzeczpospolita".
Jak wynika z badania firmy doradczej Deloitte, 71 proc. Polaków chce kupić prezenty w grudniu - co w praktyce oznacza, że zrobią to nawet w ostatniej chwili. Przy okazji 46 proc. badanych deklaruje, że zakupy zrobi w sieci.
A liczba konsumentów w internecie z roku na rok rośnie, co widać też po zainteresowaniu akcją Dzień Darmowej Dostawy (DDD). To odpowiedź na tzw. Cyber Monday w USA, wówczas e-sklepy szykują tam dla klientów specjalne oferty.
W tym roku statystyczna rodzina w Polsce ma wydać na święta ponad 1100 zł, o 5,4 proc. więcej niż rok temu. Dla handlowców oznacza to wielkie żniwa. Niektóre branże w przedświątecznym okresie generują nawet 30-40 proc. rocznych obrotów - zauważa "Rz".