Przychody Horteksu w zakończonym w maju roku obrotowym wzrosły o ponad 95 mln zł, do 452 mln zł.
Zysk netto wyniósł w tym czasie 2,46 mln zł - poinformowała spółka w
poniedziałkowym komunikacie. Hortex do połowy przyszłego roku chce zwiększyć
udział w rynku soków do ok. 18 proc.
"Zakończony w maju rok obrotowy był
dla Horteksu rokiem bardzo udanym. Zysk osiągnięty drugi rok z rzędu (...) przy
blisko 27-proc. wzroście sprzedaży odzwierciedla pozytywne efekty
restrukturyzacji i potwierdza jednocześnie potencjał rozwojowy firmy" -
poinformował cytowany w komunikacie prezes firmy Tomasz Kurpisz.
W
poprzednim roku obrotowym (czerwiec 2002 ? maj 2003) Hortex zanotował zysk netto
w wysokości prawie 7 mln zł. W ostatnim roku wyniósł on 2,46 mln
zł.
"Wysoki wzrost sprzedaży wymagał zwiększonych nakładów m.in. na
rozwój sprzedaży i marketingu, a także wyższych kosztów finansowych związanych
ze zwiększonym skupem i przerobem" - podała spółka w komunikacie.
Hortex
poinformował, że przychody w wysokości 452,4 mln zł były wyższe od
planowanych.
W segmencie soków sprzedaż wzrosła (w ujęciu ilościowym) o
22 proc. To zwiększyło udział spółki w rynku soków, nektarów i napojów z 12
proc. w okresie maj-czerwiec 2003 r. do 15,7 proc. w okresie maj-czerwiec 2004
roku.
Na koniec obecnego roku obrotowego (czerwiec 2004 - maj 2005)
Hortex chce zwiększyć udział w rynku o 2-3 punkty procentowe. Spółka
poinformowała, że według danych za okres lipiec-sierpień tego roku udział
Horteksu w rynku wyniósł już 16,2 proc.
W ostatnim roku obrotowym wzrosła
również sprzedaż Horteksu w segmencie mrożonek. Istotnym czynnikiem był tu
rozwój eksportu, głównie na rynek rosyjski.
Według danych za okres
lipiec-sierpień 2004 r. udziały rynkowe Horteksu w segmencie mrożonek zwiększyły
się do 44,8 proc.
Spółka w połowie września poinformowała, że zamierza
sprzedać część obecnego przedsiębiorstwa Hortex związaną z mrożonkami, przede
wszystkim dwa zakłady, w Rykach i Skierniewicach.
Nowy inwestor ma
zapewnić środki na inwestycje, finansowanie rosnącego skupu surowca i marketing.
Uzyska on licencję na produkcję mrożonek pod marką Hortex.
Środki z
transakcji Hortex chce przeznaczyć na zmniejszenie obecnego zadłużenia i na
dalsze inwestycje na rynku soków i napojów, w tym na marketing. Transakcja może
być sfinalizowana już jesienią tego roku.
Walne Zgromadzenie
Akcjonariuszy Horteksu, które odbyło się 15 października, zatwierdziło wyniki
spółki za ostatni rok obrotowy i plany sprzedaży części mrożonkowej
przedsiębiorstwa.