Hoop chce dystrybuować i promować produkty Helleny. W tej sprawie, wraz z jednym z wierzycieli Helleny - Sovereign Capital - złożył list intencyjny na ręce zarządu spółki oraz nadzorcy sądowego - poinformował Hoop w czwartek w komunikacie.
"Dopóki sąd nie zamknie listy wierzycieli i dopóki oni nie zbiorą się i nie zdecydują o przyszłości marki Hellena, do tego czasu jesteśmy gotowi wydzierżawić tą markę i prowadzić jej dystrybucję, sprzedaż i produkcję" - powiedział PAP wiceprezes Hoopa Marek Jutkiewicz.
"To by był pierwszy krok do zakupu przez Hoopa znaku towarowego od spółki Hellena" - dodał.
Jego zdaniem, znajdująca się w upadłości spółka Hellena nie prowadzi obecnie sama dystrybucji swoich produktów, ale posiłkuje się firmą zależną od syna założyciela i głównego akcjonariusza Helleny - Zenona Sroczyńskiego.
"Złożyliśmy ofertę, która mam nadzieję będzie lepsza od oferty obecnego dystrybutora" - powiedział Jutkiewicz.
Hoop starał się już o przejęcie Helleny na początku tego roku. Spółka chciała przejąć markę i ewentualnie większą część rynku Helleny. Według "Rzeczpospolitej", marką Hellena był także zainteresowany Maspex.
Po trzech kwartałach tego roku grupa Hoop osiągnęła przychody na poziomie 415,7 mln zł, zysk operacyjny 24,2 mln zł oraz zysk netto 10,6 mln zł.
Hellena jest jednym z największych producentów napojów bezalkoholowych w Polsce. Według informacji zamieszczonych na stronach internetowych Helleny, spółka ta miała w 2003 roku 17 proc. udziału w rynku smakowych napojów gazowanych.