Szczególne miejsce na tegorocznych targach zajmuje Salon Nowości. Jest to wystawa produktów wprowadzonych na rynek w ostatnim roku, które są jednocześnie laureatem konkursu "Hit Handlu 2002".
Salon został zorganizowany przy współpracy miesięcznika "Handel" z Międzynarodowymi Targami Poznańskimi. O wyborze najlepszego produktu decydowali Handlowcy - Czytelnicy. Wśród kryteriów wyboru były m.in. wielkość i dynamika wzrostu sprzedaży, wartość i dynamika wzrostu przychodów oraz znajomość marki wśród konsumentów.
Konkurs obejmował 21 kategorii, m.in. alkohole, dania gotowe, leki, lody, mrożonki, makarony, kasze, pieczywo, ryby, słodycze, wędliny. W czasie targów wręczono nagrody "Hit Handlu 2002", wśród których miano najważniejszego "Hitu Hitów Handlu 2002" zdobyły wafle "Grześki" o smaku toffi firmy Kaliszanka.