Hiszpańskie warzywa: my dbamy, ty jesteś zadowolony
5 stycznia 2016
FAMMU/FAPA podaje, że pod hasłem "We Care, You Enjoy" (my dbamy, ty jesteś zadowolony) dwie hiszpańskie organizacje HORTYFRUTA (Międzybranżowa Organizacja Andaluzyjskich Owoców i Warzyw) oraz PROEXPORT (Stowarzyszenie Producentów i Eksporterów Owoców i Warzyw z Regionu Murcii) rozpoczęła trzyletnią kampanię promującą spożycie warzyw.
Kampania skierowana jest przede wszystkim do ludzi młodych i ma zachęcić ich do spożywania większej ilości warzyw w swoich gospodarstwach domowych. Łączny koszt trwania kampanii oszacowano na około 3,0 mln euro, z czego 50 proc. współfinansuje Komisja Europejska, a pozostałe 30 proc. Hiszpańskie Ministerstwo Rolnictwa i 20 proc. obydwie organizacje, które wnioskowały o tą kampanię.
Kampania przeprowadzona będzie we wspomnianym okresie na terenie Niemiec, Wielkiej Brytanii oraz Austrii. Nadrzędnym celem kampanii jest promowanie unijnych warzyw jako zdrowe i bezpieczne dla konsumentów, a szczególna uwaga zostanie zwrócona przede wszystkim na pomidory, słodką paprykę, ogórki, sałatę oraz brokuły.