Hiszpania: zmniejszają opakowania produktów, nie zmieniają ceny
25 września 2012
Informacyjna Agencja Radiowa podała, że hiszpańskie supermarkety dostosowują się do trwającego od ponad 4 lata kryzysu. Nie obniżają jednak cen produktów tylko zmniejszają ich opakowania.
Mini dezodoranty, szampony, proszki do prania czy kawa - niemal wszystkie hiszpańskie supermarkety oferują produkty pierwszej potrzeby w mniejszych niż dotąd opakowaniach. Sprzedawcy twierdzą, że mają one największe powodzenie pod koniec miesiąca, kiedy brakuje pieniędzy. „Mają dobre ceny. Uważam, że to dobry pomysł, zwłaszcza teraz, kiedy jest nam ciężko" - zapewnia klientka supermarketu.
Do tego wiele sklepów dzieli produkty nie pod względem kategorii tylko ceny. A na półkach coraz więcej miejsca zajmują tańsze własne wyroby, niż znane marki. Te, żeby nie wypaść z rynku, wróciły do sposobów sprzed lat. Wprowadzają mniej kosztowne opakowania i zamieszczają w prasie kupony uprawniające do zakupu produktów po niższych cenach.