biogaz_09_2025
biogaz, biometan, biopaliwa_ptak 2025

Historia prawdziwa

3 grudnia 2015
„Historia prawdziwa” to tytuł najnowszej kampanii promującej Fundusze Europejskie, która od 1 lutego2014 r. jest obecna w telewizji, radio i Internecie. Kampania opiera się na relacjach bohaterów, którzy opowiedzieli o osobistych korzyściach związanych z funduszami unijnymi.

Celem kampanii jest zaprezentowanie konkretnych przykładów projektów współfinansowanych ze środków UE i korzyści z nimi związanych przez pryzmat osobistych historii. Zależy nam, aby dzięki temu wzrosła świadomość wśród mieszkańców Polski, że w swoim codziennym życiu doświadczamy pośrednich bądź bezpośrednich korzyści z Funduszy Europejskich.

Rozpoczynająca się kampania jest jednym z działań informacyjnych i promocyjnych, do których Państwa Członkowskie UE zostały zobowiązane zapisami prawa wspólnotowego. W myśl Rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 są one zobligowane do informowania obywateli o programach i projektach współfinansowanych z funduszy europejskich oraz ich promowania.

Przepisy ogólne precyzuje Rozporządzenia Komisji (WE) nr 1828/2006 oraz krajowa Strategia komunikacji Funduszy Europejskich. Obydwa dokumenty nakładają obowiązek m.in. możliwie największego nagłośnienia działań w środkach masowego przekazu, w tym przeprowadzenia przynajmniej raz w roku kampanii informacyjnej o szerokim zasięgu.

Do udziału w spotach zaproszono  osoby nie będące aktorami. Opowiadają one w naturalny sposób o zmianach w ich życiu i o korzyściach, jakich doświadczyli dzięki Funduszom Europejskim .Każdy z filmów przedstawia autentycznych ludzi i projekty współfinansowane z FE, z których skorzystali. W sumie w filmach zaprezentowano historie 8 bohaterów. Pokazują one, że fundusze
unijne działają w różnych obszarach i poprawiają jakość życia mieszkańców Polski. Pozwalają otworzyć działalność gospodarczą, podnieść kwalifikacje zawodowe, wspierają osoby z niepełnosprawnościami oraz ułatwiają codzienne życie, m.in. dzięki inwestycjom w infrastrukturę, kulturę czy innowacje.

W ramach kampanii w telewizji wyemitowanych zostanie 8 spotów (każdy w wersji 30 i 15
sekundowej). Emisja w większości ogólnopolskich i tematycznych stacji telewizyjnych potrwa od 1 lutego do 12 kwietnia 2014 r. z dwiema tygodniowymi przerwami. Filmy dostępne będą również w Internecie.
Na potrzeby kampanii została stworzona strona internetowa www.historiaprawdziwa.pl, na której zamieszczone będą wersje rozszerzone (45 sekundowe) poszczególnych historii. O kampanii informacje znajdą się również na profilach MIR w mediach społecznościowych (YouTube, Facebook, NK, Google+).
Spośród bohaterów spotów telewizyjnych wybrano troje, którzy będą prezentowani także w radio. Trzy cspoty radiowe będą emitowane w stacjach radiowych tj. PR 1, PR 3, RMF FM, ZET oraz w pakietach mniejszych stacji radiowych.


POWIĄZANE

Krajowa Grupa Spożywcza (KGS), największy państwowy producent żywności razem z O...

Podróże często kuszą nas egzotycznymi roślinami, które zachwycają nas do tego st...

Podróże często kuszą nas egzotycznymi roślinami, które zachwycają nas do tego st...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę