Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Handel: Wielkanoc kontra Boże Narodzenie

27 kwietnia 2011
Boże Narodzenie to najważniejszy okres w roku, a Wielkanoc na tym tle wypada znacznie słabiej - informuje "Rzeczpospolita". Z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia wśród 907 firm na zlecenie firmy Sodexo wynika, że 56,9 proc. przedsiębiorstw wypłaca pracownikom dodatkowe, pozapłacowe świadczenia, np. bony na zakupy w grudniu przed Bożym Narodzeniem. Wielkanoc jest rzadszą okazją - wskazała ją tylko co piąta firma.
Dysproporcja z roku na rok się pogłębia. Rok wcześniej Boże Narodzenie było okazją do obdarowana pracowników w 53 proc. firm, a Wielkanoc w 26 proc.

Choć przyznawanie pracownikom dodatkowych bonusów pokazuje znaczenie świąt dla gospodarki, to zmienia się ich charakter. Po zmianie w 2009 r. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych z podatku zwolnione są świadczenia pracodawcy na rzecz pracownika (np. z funduszu socjalnego) do 380 zł rocznie, ale tylko w gotówce. Dlatego tradycyjne bony są obecnie opodatkowane i z ich wydawania zrezygnowało zwłaszcza wielu mniejszych emitentów jak izby gospodarcze.



POWIĄZANE

Główny Inspektorat Sanitarny wydaje coraz więcej ostrzeżeń publicznych dotyczący...

Uprawa soi przy wsparciu technologii – ciekawy kierunek dla polskich rolników Ar...

Najnowsze dane GUS pokazały zaskakująco wręcz dobre dane na temat aktywności dew...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę