Guillaume Duverdier nowym Prezesem Zarządu Związku Browary Polskie
19 czerwca 2015
Na mocy uchwały Zarządu Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce – Browary Polskie, z dniem 2 czerwca nowym Prezesem organizacji został Guillaume Duverdier, który zastąpił na tym stanowisku Tomasza Bławata.
Od listopada 2013 r. Guillaume Duverdier sprawuje funkcje Prezesa Zarządu Grupy Żywiec S.A. Z Grupą HEINEKEN jest związany od marca 2000 r. kiedy objął stanowisko Dyrektora ds. rozwoju sprzedaży w Brasseries HEINEKEN we Francji. Później sprawował kolejne funkcje w strukturach międzynarodowych, koncentrując się na rozwoju sprzedaży i produkcji. Do Polski przeniósł się z Egiptu, gdzie pełnił obowiązki prezesa Al Ahram Beverages Company, związanej z Grupą HEINEKEN. Swoja karierę zawodową Guillaume Duverdier rozpoczął w Procter and Gamble, gdziew latach 1994 – 2000 zajmował kolejne stanowiska w obszarze zarządzania sprzedażą i relacjamiz klientami.
- Rynek piwa w Polsce jest już dojrzały, nasycony i bardzo konkurencyjny, a wśród Polaków rośnie grupa nie tylko entuzjastów piwa, ale również wymagających konsumentów. W tych okolicznościach kluczowymi zadaniami dla Związku, którego przewodnictwo obejmuję, będzie działanie na rzecz promocji kultury picia piwa oraz odpowiedzialnej sprzedaży i konsumpcji, aby zapewnić zrównoważony wzrost kategorii – powiedział Guillaume Duverdier.
Nowy Prezes wyraził także zamiar dalszego rozwijania współpracy i dialogu ze wszystkimi środowiskami powiązanymi z branżą.
***
Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie jest organizacją, która skupia największych producentów piwa w Polsce. Reprezentuje członków w relacjach z administracją rządową i samorządową, organizacjami pozarządowymi oraz społecznymi. W swoje zadania statutowe Związek ma także wpisane prowadzenie działalności ukierunkowanej na propagowanie odpowiedzialnej sprzedaży i konsumpcji alkoholu oraz podejmowanie i wspieranie inicjatyw edukacyjnych w tym zakresie.
Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego jest członkiem europejskiej organizacji piwowarów The Brewers of Europe (Browary Europejskie), która zrzesza stowarzyszenia branżowe z 27 krajów Unii Europejskiej oraz Norwegii, Szwajcarii i Turcji. Jako członek The Brewers of Europe, Związek Pracodawców Browary Polskie jest aktywnym uczestnikiem stworzonego przez Komisję Europejską w czerwcu 2007 roku Forum Alkohol i Zdrowie, będącego platformą współpracy i dialogu pomiędzy producentami, organizacjami rządowymi i pozarządowymi na arenie europejskiej.
Związek jest członkiem Rady Reklamy, organizacji odpowiadającej za samoregulację w dziedzinie reklamy w Polsce. Działa na rzecz podnoszenia standardów komunikacji marketingowej poprzez promowanie dobrych wzorców oraz piętnowanie nieetycznych i nieuczciwych przekazów reklamowych. System samoregulacji opiera się na Kodeksie Etyki Reklamy, dokumencie opracowanym wspólnie przez przedstawicieli trzech grup tworzących rynek reklamowy w Polsce: reklamodawców, agencje reklamowe i media. Kodeks Reklamowy Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce Browary Polskie został dołączony jako aneks nr 1 (Standardy Reklamy Piwa) do Kodeksu Etyki Reklamy.