Ptak_Waw_CTR_2024

Gorzkie reklamy

18 lutego 2010
Producenci cukru chcą poskarżyć się w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów na reklamy soków, w których ich zdaniem dyskredytuje się cukier. Ale my naprawdę nie słodzimy naszych produktów – odpowiadają przetwórcy.

Chodzi o reklamy telewizyjne w których producenci soków zachwalają swój towar jako wolny od cukru i innych substancji słodzących. Wniosek w tej sprawie ma trafić do Urzędu ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Marcin Kulicki – Krajowa Spółka Cukrowa: dotyczy nieuczciwej konkurencji i wskazywania się poprzez posługiwanie się półprawdami dyskryminowania naszego produktu jakim jest cukier.

Ale zdaniem producentów soków w ich towarach w zdecydowanej większości nie ma już cukru, bowiem przedsiębiorcy dobrowolnie zrezygnowali z jego stosowanie. W sokach nie ma też innych substancji słodzących, gdyż dodawania ich zabrania prawo.

Barbara Groele – Krajowa Unia Producentów Soków: nie wolno dodawać słodzików, nie wolno dodawać sztucznych barwników, aromatów, czyli tak naprawdę smak, barwa, aromat pochodzi z owoców i warzyw, z którego ten dany sok został wyprodukowany.

Tymczasem konsumpcja cukru w kraju jest na stabilnym poziomie. Spadek spożycia bezpośredniego przez konsumentów jest rekompensowany przez większe zamówienia przemysłu spożywczego.


POWIĄZANE

18 lat edukacji konsumenckiej ✿ współpraca z placówkami naukowymi ✿ promowanie  ...

W piątek na Rządowym Centrum Legislacji opublikowano projekty ustaw: o rejestrow...

W październiku odbyło się posiedzenie grupy roboczej „Miód” Copa-Cogeca, w który...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę