Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Gorzkie reklamy

18 lutego 2010
Producenci cukru chcą poskarżyć się w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów na reklamy soków, w których ich zdaniem dyskredytuje się cukier. Ale my naprawdę nie słodzimy naszych produktów – odpowiadają przetwórcy.

Chodzi o reklamy telewizyjne w których producenci soków zachwalają swój towar jako wolny od cukru i innych substancji słodzących. Wniosek w tej sprawie ma trafić do Urzędu ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Marcin Kulicki – Krajowa Spółka Cukrowa: dotyczy nieuczciwej konkurencji i wskazywania się poprzez posługiwanie się półprawdami dyskryminowania naszego produktu jakim jest cukier.

Ale zdaniem producentów soków w ich towarach w zdecydowanej większości nie ma już cukru, bowiem przedsiębiorcy dobrowolnie zrezygnowali z jego stosowanie. W sokach nie ma też innych substancji słodzących, gdyż dodawania ich zabrania prawo.

Barbara Groele – Krajowa Unia Producentów Soków: nie wolno dodawać słodzików, nie wolno dodawać sztucznych barwników, aromatów, czyli tak naprawdę smak, barwa, aromat pochodzi z owoców i warzyw, z którego ten dany sok został wyprodukowany.

Tymczasem konsumpcja cukru w kraju jest na stabilnym poziomie. Spadek spożycia bezpośredniego przez konsumentów jest rekompensowany przez większe zamówienia przemysłu spożywczego.


POWIĄZANE

Główny Inspektorat Sanitarny wydaje coraz więcej ostrzeżeń publicznych dotyczący...

Uprawa soi przy wsparciu technologii – ciekawy kierunek dla polskich rolników Ar...

Najnowsze dane GUS pokazały zaskakująco wręcz dobre dane na temat aktywności dew...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę