W 2011 r. Polacy wydadzą na napoje bezalkoholowe 13,8 mld zł, o 500 mln zł więcej niż rok wcześniej, informuje "Rzeczpospolita" w oparciu o szacunki Euromonitor International. Za 4 lata ta kwota powinna wynieść 15,7 mld zł, przewidują eksperci.
Polacy piją coraz więcej wody i powoli zmniejszają dystans do sąsiadów. Ale wciąż jesteśmy w tyle. W 2010 r. statystyczny Polak kupił nieco ponad 64 litry wody butelkowanej. Z takim spożyciem jesteśmy poza europejską czołówką.
Najwięcej, ok. 143 litry na osobę, w ub. roku kupił przeciętny Włoch. Kolejne miejsca zajmowały Francja (126 litrów na osobę), Niemcy (prawie 125), Hiszpania (ok. 118), Czechy (prawie 113). My jesteśmy poza pierwszą dziesiątką.
Przedstawiciele branży zwracają uwagę, że obecność w czołówce naszych sąsiadów pokazuje, że o poziomie spożycia wody nie decyduje jedynie pogoda, ale także świadomość konsumentów. Według Euromonitora w 2015 r. przeciętne spożycie wody w Polsce powinno wynieść prawie 89 litrów.