Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Fundusze promocyjne

5 września 2006

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przygotowało projekt ,,Ustawy o Funduszach Promocji Produktów Rolno – Spożywczych’’. Na wzór funduszu promocji mleczarstwa (powołany kilka lat temu ustawą o regulacji rynku mleka jest instytucją, która pozwala promować produkty mleczne) resort rolnictwa chce powołać jeszcze 4 dodatkowe fundusze: promocji mięsa wieprzowego i wołowego, promocji produktów drobiarskich i jaj, promocji owoców i warzyw oraz fundusz promocji zbożowych.

Na mocy ustawy każdy wprowadzający do obrotu handlowego produkty rolnicze (np. przetwórcy) będzie musiał odprowadzić bardzo małą kwotę rzędu jednej dziesiątej lub dwóch dziesiątych grosza od kilograma lub litra. Według szacunków MR i RW na kontach poszczególnych funduszy powinno być zgromadzone rocznie kilka milionów złotych. Środki te pozwoliłyby skutecznie promować polskie produkty przekonując konsumentów do tego, że warto kupować produkty wyprodukowane przez polskich rolników.


POWIĄZANE

Kawały, będące jedną z najbardziej uniwersalnych form dowcipu, od wieków pełnią ...

20 listopada 2024 roku, w Warszawie odbyło się VI Posiedzenie Krajowej Rady Izb ...

Minister Polityki Agrarnej i Żywności Ukrainy Witalij Koval oraz Minister Rolnic...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę