Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przygotowało projekt ,,Ustawy o Funduszach Promocji Produktów Rolno – Spożywczych’’. Na wzór funduszu promocji mleczarstwa (powołany kilka lat temu ustawą o regulacji rynku mleka jest instytucją, która pozwala promować produkty mleczne) resort rolnictwa chce powołać jeszcze 4 dodatkowe fundusze: promocji mięsa wieprzowego i wołowego, promocji produktów drobiarskich i jaj, promocji owoców i warzyw oraz fundusz promocji zbożowych.
Na mocy ustawy każdy wprowadzający do obrotu handlowego produkty rolnicze (np. przetwórcy) będzie musiał odprowadzić bardzo małą kwotę rzędu jednej dziesiątej lub dwóch dziesiątych grosza od kilograma lub litra. Według szacunków MR i RW na kontach poszczególnych funduszy powinno być zgromadzone rocznie kilka milionów złotych. Środki te pozwoliłyby skutecznie promować polskie produkty przekonując konsumentów do tego, że warto kupować produkty wyprodukowane przez polskich rolników.