Jak podała FAMMU/FAPA, Fruitylife - fruit and vegetables, healthy and safe - to nowa kampania promująca zdrowe odżywiane oraz spożywanie owoców i warzyw. Fruitylife to kampania mająca na celu uświadomienie europejskim konsumentom jak fantastyczny i smaczny jest koszyk pełen kolorowych, zdrowych owoców i warzyw oraz jak ważna jest zdrowa i zbilansowana diet w przewagą świeżych produktów ogrodnictwa.
Kampania współfinansowana z budżetu unijnego oraz częściowo przez włoskie Ministerstwo Rolnictwa i potrwa przez okres trzech kolejnych lat - do roku 2015. Kampania promocyjna będzie miała miejsce w trzech państwach Unii Europejskiej - we Włoszech, Francji oraz Niemczech. Działania promocyjne będą odbywały poprzez stronę internetową, informacje prasowe oraz inne materiały promocyjne kierowane już bezpośrednio do unijnych konsumentów.
Oprócz stricte prozdrowotnych informacji kampania będzie zawierała informacje dotyczące łańcuchów produkcyjnych, sposobie upraw owoców i warzyw, bardzo duży nacisk położony zostanie na bezpieczeństwo żywnościowe w tym między innymi informacje o sposobach kontroli żywności, bogatej tematyce poświęconej różnym zdrowym dietom czy przepisom kulinarnym. Naczelnym hasłem kampanii jest zdrowe i kolorowe jedzenie dzięki szerokiej gamie owoców i warzyw zwłaszcza teraz w letnich miesiącach.