FAMMU/FAPA podaje, że poprzedni rok był korzystny dla francuskiego sektora ekologicznego. Wg organizacji Agence Bio 64 proc. konsumentów zakupiło produkty ekologiczne, a ilość konsumentów, którzy regularnie je kupowali wzrosła z 40 proc. w 2011 roku do 43 proc. w 2012 roku.
W 2012 roku obszar przeznaczony pod ekorolnictwo wzrósł o ponad 1 mln ha wobec przyrostu 975 tys. ha w 2011 roku. W latach 2008-2013 500 tys. ha otrzymało certyfikat produkcji ekologicznej.
Udział ekologicznych produktów z importu spadł we Francji do 30 proc., a rodzimi producenci wyprodukowali większość ekologicznych owoców i warzyw (52 proc.), jaj (99 proc.), produktów nabiałowych (89 proc.) oraz chleba i mąki (68 proc.).
W 2012 roku rynek produktów ekologicznych we Francji miał wartość 4,1 mld Euro albo 2,4 proc. wartości rynku spożywczego. Zatem rynek wzrósł od 2007 roku, kiedy miał 1,3 proc. udział.