W hotelu Sheraton w Warszawie 15 i 16 października 2012 roku odbędzie się V Forum Rynku Spożywczego i Handlu. Będzie to największa konferencja dedykowana sektorowi spożywczemu oraz handlowemu. Doroczne spotkanie przedstawicieli największych przedsiębiorstw producentów, przetwórców i dystrybutorów żywności w Polsce organizowane jest przy współudziale organizacji branżowych, przedstawicieli rządu oraz osób mających realny wpływ na zmiany w sektorze spożywczym w Polsce.
Na zakończenie pierwszego dnia Forum odbędzie się Gala oraz wręczone zostaną już po raz piąty Nagrody Rynku Spożywczego w kategoriach: Lider rynku spożywczego, Innowacja rynku spożywczego oraz Wydarzenie rynku spożywczego. Redakcja Rynku Spożywczego, portalu portalspozywczy.pl oraz serwisu dlahandlu.pl wspólnie z Polską Organizacją Handlu i Dystrybucji przyznają także podczas Forum certyfikaty "Dobry Produkt - wybór ekspertów". Udział w Forum jest bezpłatny.
Dzień I
9.00-11.00
Przemysł spożywczy i handel - sektory, które uratowały polską gospodarkę
Kondycja sektora spożywczego i handlu w Polsce po 5 latach światowego kryzysu
Światowy kryzys - wyzwanie czy naturalny element działalności biznesowej
Biznes na wysokich obrotach w perspektywie kolejnych lat dekoniunktury
Stymulacja innowacyjności firm oraz rozwoju branży spożywczej i handlowej
Bariery w prowadzeniu biznesu - rozwój przemysłu spożywczego i handlu
11.30-13.30
Finansowanie rozwoju firm spożywczych
Branża spożywcza w oczach banków - kto może liczyć na kredyt?
Inwestycje firm spożywczych w warunkach spowolnienia gospodarczego
Jak finansować inwestycje - kredyt, obligacje, giełda
Ufaj, ale kontroluj - jak sprawdzać wiarygodność partnerów biznesowych?
Pozabankowe źródła finansowania rozwoju fundusz VC i PE
11.30-13.30
Biznes bez barier - biznes bardziej konkurencyjny
Jeden urząd, lepsza koordynacja - kontrola jakości i bezpieczeństwa żywności
Handel i przetwórstwo - jasne zasady współpracy partnerów biznesowych
Wymagania sieci handlowych wobec dostawców - nowe trendy
Nakłady na badania i rozwój - ulgi i dofinansowanie ze strony państwa
Prawo gospodarcze, prawo pracy - uproszczenia i uelastycznienie procedur
11.30-13.30
Nowe technologie w zarządzaniu produkcją - inwestycje w oszczędności
Nowe technologie w przetwórstwie oraz produkcji żywności i napojów
Planowanie i optymalizacja procesów technologicznych
Efektywne zarządzanie produkcją w branży spożywczej
Systemy IT - budowanie konkurencyjności poprzez systemy informatyczne
Automatyzacja procesów produkcji, pakowania i logistyki
Efektywność energetyczna w branży spożywczej
14.00-16.00
Eksport i inwestycje zagraniczne polskich firm spożywczych
Potencjał rozwoju eksportu na rynki odlegle (Brazylia, Chiny, Indie, Afryka)
Współpraca eksportowa-inwestycyjna ze Wschodem - Ukraina, Rosja, Białoruś
Wsparcie eksportu przez instytucje rządowe - Polska, Unia Europejska
Bezpieczeństwo biznesu za granicą - płatności, ubezpieczenia, finansowanie
Jak obniżyć ryzyka związane z eksportem towarów spożywczych? Bariery i zagrożenia inwestycji w krajach Dalekiego Wschodu i Ameryki Południowej
14.00-16.00
Strategie firm mięsnych w sytuacji kurczącej się krajowej bazy surowcowej
Innowacje w firmach z branży mięsnej - gdzie szukać wyższych marż?
Import surowca czy produkcja własna?
Konkurencja wewnątrzsektorowa - wieprzowina, drób, wołowina
Inwestycje, fuzje i przejęcia w branży mięsnej
Rosnąca rola promocji i marketingu w strategiach zakładów mięsnych
14.00-16.00
Biznes mleczarski w czasach niskiej rentowności
Światowy rynek mleczarski w kolejnym "dołku" - konsekwencje dla Polski
Dla kogo zabraknie surowca, czyli jak zabezpieczyć sobie bazę surowcową?
Potencjał wzrostu w branży mleczarskiej w Polsce - jak pobudzić popyt?
Czy galanteria uratuje polskie mleczarnie, czyli w co warto inwestować?
Polityka UE - jak ustabilizować rynek bez interwencji wewnątrzunijnych?
Rosnąca rola promocji i marketingu w strategiach branży mleczarskiej
Dzień II
9.00-11.00
Rynek handlowy i dystrybucyjny w Polsce i CEE. Perspektywa 2012-2020
Kondycja handlu w kontekście spowolnienia gospodarczego i wojny cenowej
Potencjał gospodarczy rynku i perspektywy rozwoju
Mapa handlowa kraju - gdzie warto inwestować?
Wyzwania dla sieci handlowych - demografia, migracje ludności i rynek pracy
Strategie rozwoju sieci handlowych w Polsce w czasach dekoniunktury gospodarczej
9.00-11.00
Polska otwarta na inwestorów z sektora rolno-spożywczego
Specyfika inwestycji w sektorze rolno-spożywczym
Potencjał inwestycyjny polskiego sektora rolno-spożywczego
Branże spożywcze z największym potencjałem inwestycyjnym
Regiony kraju z największymi możliwościami rozwoju branży rolno-spożywczej
Potencjał surowcowy i pracowniczy jako istotne elementy decyzji inwestycyjnych
Inwestycje greenfield a rozwój istniejącego potencjału produkcyjnego
Inwestycje polskiego przemysłu spożywczego w rozwój i badania
Kryzys szansą na zwiększenie liczby BIZ w sektorze rolno-spożywczym w Polsce
Tworzenie dobrego klimatu dla inwestycji - ograniczanie barier
Zachęty dla inwestorów. Co może zrobić samorząd, by ściągnąć inwestycje
11.30.13.30
Kierunki ewolucji rynku handlowego - kto zastąpi hard dyskonty w Polsce?
Nowe koncepty i formaty handlowe w Polsce
W jaką stronę zmierzają zmiany w sklepach dyskontowych?
Supermarkety - format z dużym potencjałem
Hipermarkety - czy kryzys dużych formatów jest już za nami?
Sklepy convenience - bliżej klienta, bliżej portfela, bliżej zysków
Przewagi buduje się wewnątrz, czyli jak sklepy będą wyglądały za 5 lat
11.30-13.30
Łańcuch dostaw przyszłości - nowe modele współpracy dostawców i handlu
Kierunki ewolucji łańcucha dostaw w Polsce - efektywność i optymalizacja kosztów
Nowe strategie rozwoju sieci handlowych, nowe modele współpracy z dostawcami
Łańcuch dostaw przyszłości - czego mogą się spodziewać dostawcy?
Palety, IT, automatyzacja, nowe rozwiązania techniczne dla dystrybucji i transportu
Własna sieć dystrybucji firm przetwórczych - docelowa ewolucja modelu
Firmy transportowe i logistyczne - współpraca z przetwórstwem i handlem
Outsourcing procesów logistycznych
14:00-16.00
Franczyza w Polsce - małe formaty, wielkie perspektywy
Perspektywy dla rozwoju systemów franczyzowych w Polsce
Zagrożenia dla niezależnego handlu w perspektywie 20 lat
Czy dystrybucja będzie w stanie "ochronić" niezależny handel?
Rosnące oczekiwania franczyzobiorców wobec franczyzodawców
Usługi dodatkowe, wsparcie sprzedaży - jak pomóc partnerom biznesowym
Cena, lokalizacja, asortyment, czyli polski klient wybiera swój sklep
14.00-16.00
E-commerce w sektorze handlu FMCG - czy można na tym zarobić?
Internet i nowe technologie w Polsce - perspektywy i rozwój
Sprzedaż żywności w dobie nowoczesnych technologii
Nowe formy płatności - nowe pomysły na rozwój biznesu handlowego
Portale społecznościowe, czyli jak słuchać i dostosować produkt do potrzeb klienta
Technologie mobilne - jak zmienią rynek i zachowania zakupowe konsumenta
Różne formuły rozwoju e-sklepu - drive in, stop & shop, dowóz do domu klienta
6013804
1