Już po raz dziewiąty w ciągu ostatnich 11 lat firma BASF otrzymała na-grodę „Dostawcy Roku” od koncernu General Motors (GM). Podczas dorocznej ceremonii, która odbyła się 13 marca w Muzeum Historii Afro-Amerykańskiej im. Charlesa H. Wright’a, w imieniu Działu Powłok firmy BASF nagrodę odebrali Beate Ehle, Prezes Rozwoju Rynku i Biznesu BASF na Amerykę Północną oraz Joe Schmondiuk, wiceprezes Global Accounts BASF Corporation.
„Jesteśmy zaszczyceni tym, że po raz kolejny zdobyliśmy uznanie marki GM. Świadczy to o dużym zaangażowaniu i zdolnościach naszego zespołu oferu-jącego innowacyjne rozwiązania odpowiadające potrzebom GM” – skomento-wała Ehle.
„Korporacja General Motors jest dla firmy BASF kluczowym partnerem w przemyśle samochodowym. Cieszymy się z możliwości wspomagania jej pod-czas wprowadzania na rynek produktów takich jak Cadillac XTS oraz Cadillac ATS w 2012 roku.” – powiedział Schmondiuk.
Dział Powłok firmy BASF zapewnia koncernowi GM połączenie przetwórstwa nowoczesnych farb z technologiami i barwnikami posiadającymi specjalne właściwości. Firma BASF oferuje producentom samochodowym szeroki wa-chlarz rozwiązań kolorystycznych i zdolności rozwojowych, które pozwalają na poprawę produktywności i stopnia ekologiczności.
„Dzięki swojemu poświęceniu i zaangażowaniu przekraczającemu stawiane jej oczekiwania w zakresie innowacyjności, firma BASF pomogła osiągnąć zna-czący sukces GM w 2012 roku dostarczając wysokiej jakości produkty i usługi na czas , tworząc wyjątkową wartość.” – podsumował Grace Lieblein, wice-prezes Działu Zakupów i Łańcucha Dostaw GM Global. „Cieszymy się z wy-różnienia firmy BASF, którą uważamy za dostawcę światowej klasy.”
Cykl konkursów „Dostawca Roku” GM rozpoczął się w 1992 roku. Każdego roku międzynarodowy zespół składający się z kadry należącej do sektorów zaopatrzenia, inżynierii, jakości, produkcji i logistyki wybiera zdobywcę nagro-dy „Dostawcy Roku”. Zwycięzcy reprezentują światowej klasy liderów w za-kresie jakości, technologii, ceny i obsługi.
O dziale Rozwiązań dla Przemysłu Motoryzacyjnego firmy BASF
Przemysł motoryzacyjny jest jedną z kluczowych branż firmy BASF. Obroty osiągają tutaj poziom 15% całkowitej sprzedaży w Grupie. Jako jeden z wiodą-cych dostawców dla przemysłu motoryzacyjnego w branży chemicznej, firma BASF postrzegana jest przez producentów samochodowych, dostawców oraz na rynku wtórnym jako wiarygodny i kompetentny partner. Dzięki silnej pozycji w Europie, Afryce, Ameryce Płn i Płd, a także Azji firma BASF jest w posiadaniu międzynarodowej sieci przemysłowej. Opracowuje i dostarcza materiały funk-cjonalne, a także rozwiązania dla pojazdów produkowanych obecnie oraz w przyszłości. BASF dostarcza szeroką gamę produktów do zastosowań w prze-myśle motoryzacyjnym. Od konstrukcyjnych tworzyw sztucznych, pianek poliu-retanowych i specjalistycznych, powłok i dodatków paliwowych do katalizato-rów, materiałów akumulatorowych, barwników, smarów syntetycznych, chło-dziw, płynów hamulcowych aż po chemikalia dla skór i tkanin. Sprzedaż w przemyśle motoryzacyjnym w 2012 roku wyniosła 9,5 mld euro. Więcej informa-cji na temat Rozwiązań dla Przemysłu Motoryzacyjnego firmy BASF uzyskać można pod adresem internetowym: www.basf.com/group/chemistry-in-daily-life/mobility.
BASF w Polsce
Przedstawicielstwo firmy BASF w Polsce otwarto w 1992 r. Obecnie firma za-trudnia w kraju około 280 pracowników, a w 2011 r. jej obroty w Polsce wyniosły 685 milionów euro. Na rynku polskim BASF sprzedaje chemikalia, tworzywa sztuczne, środki ochrony roślin, lakiery oraz produkty chemii budowlanej. W Polsce działają trzy zakłady produkcyjne firmy BASF: dwa w Śremie w pobliżu Poznania (systemy poliuretanowe, produkty chemii budowlanej) i jeden w My-ślenicach w pobliżu Krakowa (domieszki do betonu). Firma BASF dużo inwestu-je w działalność związaną ze społeczną odpowiedzialnością biznesu.
W 2011 r. w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie otwarto laboratorium che-miczne, którego BASF jest wyłącznym partnerem. Co roku odwiedza je około 6 000 dzieci (głównie klasy szkolne). W 2012 r. firma BASF prowadzi w polskich mediach kampanię wizerunkową pod hasłem: „Tworzymy chemię, która łączy”
8870193
1