Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Federacja Konsumentów: Kupujmy prezenty z głową

18 grudnia 2003

Przedświąteczny szał kupowania prezentów w pełni. Każdy z nas chce, by kupiony przez niego prezent spodobał się obdarowanej nim osobie. Co jednak jeśli tak się nie stanie? Pamiętajmy o tym, że jeśli towar nie jest wadliwy, sprzedawca nie ma obowiązku przyjąć go z powrotem.

Przypomniała o tym obowiązującym od 9 lat przepisie, Federacja Konsumentów, która podsumowała dziś mijający rok swojej działalności. Wśród towarów, które reklamujemy najczęściej obuwie wciąż zajmuje zaszczytne miejsce. Nie zmienia się to od 22 lat. Cięgle odklejają się podeszwy, puszczają szwy i odpadają obcasy. Tu pojawia się poważny problem z rzeczoznawcami. Wielu z nich wyznaje zasadę: Nie ważne co się dzieje, ja mam rację, a przede wszystkim rację ma ten kto mi płaci - mówi Bożena Niepokulczycka, założycielka i prezes Federacji Konsumentów.

Zdarzają się i takie kwiatki, że na reklamacji sweterka rzeczoznawca przybija pieczątkę „Obuwie w porządku”. Liczba skarg złożonych przed konsumentów w tym roku jest nieco wyższa od ubiegłorocznej, ponieważ wciąż mamy sporo lipnych towarów, albo po prostu rośnie świadomość wśród konsumentów. Korzystniejszy oczywiście byłby ten drugi wniosek.


POWIĄZANE

Główny Inspektorat Sanitarny wydaje coraz więcej ostrzeżeń publicznych dotyczący...

Uprawa soi przy wsparciu technologii – ciekawy kierunek dla polskich rolników Ar...

Najnowsze dane GUS pokazały zaskakująco wręcz dobre dane na temat aktywności dew...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę