"Europejskie banany na podbój naszego kontynentu", to jedno z haseł reklamowych kampanii rozpoczętej przez plantatorów bananów na Wyspach Kanaryjskich, których przedstawiciel przedstawił jej cele na czwartkowej konferencji prasowej w Madrycie.
Nakładem 7 milionów euro, z czego 45 proc. finansuje Unia Europejska, Stowarzyszenie Organizacji Producentów Bananów na Kanarach (Asprocan) prowadzi od października ubiegłego roku kampanię reklamową. Skoncentrowana na obszarze Hiszpanii, Niemiec i Belgii zachęca do konsumpcji kanaryjskich bananów, które "odznaczają się wyjątkową jakością i nadzywczajnymi walorami smakowymi".
Prezes Asprocan, Santiago Rodriguez reprezentuje 10 tys. producentów bananów z Wysp Kanaryjskich. Stanowią one 30 proc produkcji rolniczej archipelagu.
Rodriguez występował na konferencji prasowej także w imieniu 3 000 producentów bananów z portugalskiej Madery oraz 700 z francuskich terytoriów zamorskich Gwadalupa i Martynika, którzy także zabiegają o europejski rynek.
W kampanii reklamowania wyjątkowej jakości "europejskich bananów" jej organizatorzy koncentrują się obecnie na przedszkolach i żłobkach oraz szkółkach tenisowych.
Wkrótce rozpoczną również "promocję autostradową", wysyłając na główne drogi samochodowe Unii Europejskiej specjalny autobus z apetyczną reklamą "europejskiego banana".