MERCOSUR1
TSW_XV_2025

Europa walczy ze spamem

31 października 2003

W Unii Europejskiej obowiązuje od piątku dyrektywa, określająca zasady ochrony prywatności w komunikacji elektronicznej. Dyrektywa m.in. nakłada na firmy wymóg uzyskania zgody zainteresowanych przed wysłaniem do nich e-maili czy pozyskiwaniem ich danych osobowych ze stron internetowych.

Jest to znaczącym krokiem w walce z niepożądanymi, najczęściej reklamowymi e-mailami - spamem - za sprawą których, jak obliczyła Komisja Europejska, Europa traci 2,5 miliarda euro rocznie z powodu zmniejszonej produktywności.

Nielegalne stają się też programy typu "spyware" (pozyskujące bez zgody zainteresowanych wiele informacji o internautach).

Unijny komisarz ds. przedsiębiorstw i nowych technologii Erkki Liikanen podkreślił, że nowe zasady są "głównym narzędziem w walce o umocnienie zaufania konsumentów do Internetu i komunikacji elektronicznej". Liikanen dodał, że to zaufanie jest warunkiem sukcesu handlu internetowego (e-commerce). Konkretne sposoby egzekwowania tych zasad każdy z krajów UE określi dla siebie.


POWIĄZANE

Nowy rok i nowe szanse na otwarcie nowych rynków dla polskiej żywności wysokiej ...

Polska branża cukrownicza, od dekad oparta na węglu, stoi dziś przed kluczowym w...

Aplikacje IoT służą zintegrowaniu urządzeń, sensorów i całej infrastruktury, dzi...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę