OPOLAGRA_2025

Europa kocha polskie produkty

29 listopada 2004

Europejczycy zakochali się w polskich produktach, a przedstawiciele zagranicznych sieci super- i hipermarketów wyczuły już w tym dobry biznes i rozwijają eksport naszych towarów - pisze "Życie".

Niemiecki koncern Metro Group (sieci m.in. Real, Praktiker, Media Markt) we współpracy z Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi pracuje właśnie nad utworzeniem grupy roboczej, która opracuje wspólny plan działania w ramach promocji polskich towarów na zagranicznych rynkach. W przyszłym roku zostanie zorganizowany "Polski Tydzień" w placówkach handlowych Metro w Niemczech - podaje dziennik.

Audytorzy, którzy sprawdzali polskich producentów na zlecenie brytyjskiej sieci Tesco, także zauważyli, że mocne strony naszych rodzimych producentów to: duży potencjał produkcyjny i eksportowy, bardzo dobra technologia produkcji, wysoka jakość produktów oraz niskie zagrożenie ze strony szkodników i chorób - informuje "Życie".

Z kolei francuska Grupa Muszkieterów, która prowadzi sieci supermarketów spożywczych Intermarche i typu "dom i ogród" - Bricomarche - eksportuje w ramach grupy m.in. meble, narzędzia ogrodnicze i wyroby z wikliny - pisze gazeta.


POWIĄZANE

Podczas spotkania Copa–Cogeca, UECBV oraz Europejskiego Okrągłego Stołu Zrównowa...

5 czerwca to nie tylko data w kalendarzu – to sygnał do działania. Światowy Dzie...

Taryfa w wysokości 50% to szybka przegrana we wzajemnym, transatlantyckim handlu...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę