Europejczycy zakochali się w polskich produktach, a przedstawiciele zagranicznych sieci super- i hipermarketów wyczuły już w tym dobry biznes i rozwijają eksport naszych towarów - pisze "Życie".
Niemiecki koncern Metro Group (sieci m.in. Real, Praktiker, Media Markt) we współpracy z Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi pracuje właśnie nad utworzeniem grupy roboczej, która opracuje wspólny plan działania w ramach promocji polskich towarów na zagranicznych rynkach. W przyszłym roku zostanie zorganizowany "Polski Tydzień" w placówkach handlowych Metro w Niemczech - podaje dziennik.
Audytorzy, którzy sprawdzali polskich producentów na zlecenie brytyjskiej sieci Tesco, także zauważyli, że mocne strony naszych rodzimych producentów to: duży potencjał produkcyjny i eksportowy, bardzo dobra technologia produkcji, wysoka jakość produktów oraz niskie zagrożenie ze strony szkodników i chorób - informuje "Życie".
Z kolei francuska Grupa Muszkieterów, która prowadzi sieci supermarketów spożywczych Intermarche i typu "dom i ogród" - Bricomarche - eksportuje w ramach grupy m.in. meble, narzędzia ogrodnicze i wyroby z wikliny - pisze gazeta.