Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Europa kocha polskie produkty

29 listopada 2004

Europejczycy zakochali się w polskich produktach, a przedstawiciele zagranicznych sieci super- i hipermarketów wyczuły już w tym dobry biznes i rozwijają eksport naszych towarów - pisze "Życie".

Niemiecki koncern Metro Group (sieci m.in. Real, Praktiker, Media Markt) we współpracy z Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi pracuje właśnie nad utworzeniem grupy roboczej, która opracuje wspólny plan działania w ramach promocji polskich towarów na zagranicznych rynkach. W przyszłym roku zostanie zorganizowany "Polski Tydzień" w placówkach handlowych Metro w Niemczech - podaje dziennik.

Audytorzy, którzy sprawdzali polskich producentów na zlecenie brytyjskiej sieci Tesco, także zauważyli, że mocne strony naszych rodzimych producentów to: duży potencjał produkcyjny i eksportowy, bardzo dobra technologia produkcji, wysoka jakość produktów oraz niskie zagrożenie ze strony szkodników i chorób - informuje "Życie".

Z kolei francuska Grupa Muszkieterów, która prowadzi sieci supermarketów spożywczych Intermarche i typu "dom i ogród" - Bricomarche - eksportuje w ramach grupy m.in. meble, narzędzia ogrodnicze i wyroby z wikliny - pisze gazeta.


POWIĄZANE

Główny Inspektorat Sanitarny wydaje coraz więcej ostrzeżeń publicznych dotyczący...

Uprawa soi przy wsparciu technologii – ciekawy kierunek dla polskich rolników Ar...

Najnowsze dane GUS pokazały zaskakująco wręcz dobre dane na temat aktywności dew...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę