Internetowy eurobus wyruszył w środę przed południem w dwumiesięczną podróż po Polsce. Jego załoga będzie promować informację europejską, zwłaszcza w mniejszych miejscowościach, gdzie pojawienie się eurobusu będzie prawdziwym "wydarzeniem" oraz tam gdzie jest sporo turystów. Pierwszym etapem podróży pojazdu był Koszalin.
Eurobus został odprawiony przez pełnomocnika rządu ds. informacji europejskiej Sławomira Wiatra. Wewnątrz pojazdu znajduje się sześć komputerów, a w nich każdy będzie mógł znaleźć większość informacji o Unii Europejskiej i naszym członkostwie. Na trasie eurobusu będą organizowane festyny z różnymi konkursami, w których będzie można wygrać koszulki, piłki i czapeczki.
Załogę kolorowego, biało-niebieskiego pojazdu z symbolem Unii Europejskiej - dwunastoma żółtymi gwiazdkami tworzącymi okrąg - oraz logo kampanii informacyjnej o Unii, stanowi grupa 12 młodych ludzi, w większości studentów Wydziału dziennikarstwa i Nauk Politycznych Warszawskiego Uniwersytetu. Kolejne grupy będą wymieniały się co dwa tygodnie. Młodzi ludzie poinformują zainteresowanych gdzie można uzyskać więcej informacji.
Koszt tej kampanii promocyjnej - według ministra Wiatra - wynosi 136 tysięcy złotych. Wszystkim uczestnikom kampanii promocyjnej życzymy udanej zabawy.