Euro 2012: handlowcy przygotowują się na żniwa w sieci
5 stycznia 2016
Jak podaje Dziennik Gazeta Prawna, przed Euro 2012 sieci handlowe liczą na ponad 30-proc. wzrost sprzedaży. Jak woda pójdą telewizory, projektory i nagrywarki. Wielkich zysków spodziewają się szczególnie sklepy internetowe, które mimo ogromnej konkurencji w tym sektorze wciąż są w stanie zaproponować klientom odbiorniki nawet o 1 tys. zł tańsze niż w tradycyjnym handlu.
Neo24.pl, lider e-commerce w branży elektroniki użytkowej, liczy na ponad 10-proc. wzrost obrotów. W zeszłym roku ruch na tej platformie wzrósł o 30 proc., a liczba zrealizowanych zamówień przekroczyła 800 tys. W wykonaniu planu ma pomóc rozbudowa asortymentu. Już w 2011 r. zwiększono go o 20 proc. do 30 tys. produktów. – Planujemy też rozbudowę sieci punktów odbioru, których jest już 18, oraz wprowadzenie nowych usług dodatkowych, o których jeszcze nie chcemy mówić, by nie uprzedzać konkurencji – tłumaczy Sabina Krupa, wiceprezes Neo24.pl. A ta w tym roku może się zaostrzyć.
Debiut w sieci zapowiada Media Saturn Holding Polska, właściciel Saturna i Media Markt. Szlak ma przetarty przez niemieckie spółki z grupy, które właśnie ruszyły ze sprzedażą przez internet. – Saturn zadebiutował pod koniec 2011 r., a Media Markt na początku tego tygodnia – dodaje Wioletta Batóg z Media Saturn Holding Polska.