Biogaz_III Forum 2025

Etykiety na produktach kłamią

14 lutego 2005

Coraz częściej w Polsce sprzedawane są wyroby, których nazwa lub opis na etykiecie wprowadza w błąd. "Gazeta Prawna" pisze o wynikach kontroli Inspekcji Handlowej, która zajęła się tą sprawą. Dziennik podkreśla, że fałszowane jest niemal wszystko - alkohol, wędliny, czy masło. Często przekłamań na etykietach dopuszczają się sami producenci. Szczególnie niebezpieczne dla konsumentów mogą być sprowadzane z krajów azjatyckich zabawki, które nie spełniają polskich norm bezpieczeństwa. Często, na przykład, zrobione są z elementów łatwych do połknięcia.

Jaskrawym przykładem wprowadzania w błąd konsumentów jest podróbka masła, gdzie producent na opakowaniu imitującym ten produkt umieszcza napis "ekstra" łudząco podobny do napisu "masło ekstra". Inny przykład to kawa mielona z dodatkiem kawy zbożowej, sprzedawana przez produenta jako "100 proc arabica". Inspekcja Handlowa apeluje, aby zwracać uwagę na cenę, która zazwyczaj najlepiej świadczy o jakości produktów.


POWIĄZANE

Krajowa Rada Izb Rolniczych ostro reaguje na działania KOWR: domaga się wstrzyma...

Strategiczne partnerstwo Uzbekistanu i Grupy X5 – nowa era w eksporcie produktów...

Wnioski po 15. Forum Rynku Nieruchomości   Rynek nieruchomości w Polsce pozostaj...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę