Ministerstwo rolnictwa będzie wspierało rolnictwo ekologiczne. Przeprowadzona zostanie kampania informacyjno-promocyjna dotycząca produktów ekologicznych - poinformował w środę wiceminister rolnictwa Jan Krzysztof Ardanowski.
Na kampanię przeznaczonych jest 12 mln zł. Połowa pochodzi z UE, reszta z Agencji Rynku Rolnego. Pieniądze zostaną wydane głównie na reklamę telewizyjną, ale także na szkolenia, seminaria czy broszury.
Akcja promocyjna ma uzmysłowić konsumentom, dlaczego produkty ekologiczne są wyjątkowe. Jest też skierowana do rolników, których ma zachęcić do podejmowania takiej produkcji.
Popyt na ekologiczną żywność gwałtownie rośnie na całym świecie. Ardanowski zauważył, że w naszym kraju stosuje się mniej nawozów sztucznych oraz środków chemicznych i dlatego rolnikom łatwiej przedstawić się na produkcję ekologiczną.
Jak zaznaczył wiceminister rolnictwa Henryk Kowalczyk, rolnictwo ekologiczne dynamicznie się w Polsce rozwija, a istotnym czynnikiem wspomagającym ten rozwój są unijne dopłaty, które wynoszą od 600-1800 zł na hektar. W Polsce jedynie ok. 1 proc. gruntów zajętych jest obecnie przez uprawy ekologiczne.
Przy okazji kampanii promowany będzie unijny znak rolnictwa ekologicznego. Na "ambasadora" kampanii został wybrany prezes Izby Produktu Regionalnego i Tradycyjnego dr Grzegorz Russak, znany także jako specjalista od dobrej, staropolskiej kuchni.
Kampanię prowadzi agencja Testardo Red Cell. Firma ta wygrała przetarg ogłoszony przez ARR.