Dziennik Gazeta Prawna informuje, że Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB opracował dobre zasady e-commerce, m.in. zapewnienie bezpieczeństwa danych klientów, nie ukrywanie kosztów i czasu dostawy towaru. Kodeks podpisali potentaci e-handlowej branży.
Wśród sygnatariuszy są m.in. Grupa Allegro, Gratka.pl, e-point SA, SuperKoszyk.pl.
Jak informuje Dziennik Gazeta Prawna w Polsce działa blisko 20 tys. e-sklepów. Według międzynarodowego instytutu badawczego Centre for Retail Research w 2010 r. wydatki na zakupy on-line w Polsce wyniosły 3,4 mld euro. W tym roku obroty mają zwiększyć się o jedną trzecią.
Wielu internautów obawia się wydawać pieniądze w sieci. W zeszłym roku do miejskich rzeczników konsumentów trafiło 24,8 tys. skarg na e-zakupy. Problemy dotyczyły niezrozumiałych wzorów umów, braku informacji o prawie do odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni, braku regulaminu e-sprzedawcy.