E-sklepy konkurują nie tylko ceną, ale także czasem dostawy
3 grudnia 2015
Jak informuje ,,Rzeczpospolita'', dotychczas sklepy internetowe rywalizowały ze sobą cenowo. Teraz walczą o klientów także poprzez skracanie czasu dostarczania przesyłki.
Największy w Polsce e-sklep Neo24.pl zapowiedział właśnie, że dostarczy zamówiony przez klienta towar w ciągu jednego dnia - ma on dojść do zamawiającego do godz. 20, jeśli zostanie kupiony przed godz. 16. Gdy zamówienie klient złoży o późniejszej godzinie, dostanie towar kolejnego dnia do godz. 12.
Jak zwraca uwagę "Rzeczpospolita", z niedawnego badania firmy Gremius dla e-Commerce Polska wynika, że długi czas oczekiwania na przesyłkę to jeden z głównych problemów związanych z e-zakupami. Wysokie koszty dostawy jako kłopot dla klienta wskazało 48 proc. ankietowanych, a 37 proc. właśnie długi czas oczekiwania na przesyłkę. Co czwarty respondent podkreślał trudności ze znalezieniem produktów w sieci.
W 2013 r. w Polsce były 13,3 tys. e-sklepów. Prognozuje się, że na koniec roku bieżącego będzie ich 14,1 tys.