866 mln USD – taką finansową pomocą wsparło MKOl dwunastu największych sponsorów. Najdłużej z organizacją współpracuje Coca-Cola – 80 lat. Pozostała jedenastka to: Atos Origin, Visa, Johnson & Johnson, Kodak, Lenovo, Omega, Manulife, McDonald’s, Panasonic, Samsung i General Electric.
Ponad 3 mld USD – na takie wpływy liczy Międzynarodowy Komitet Olimpijski (MKOl) przy okazji igrzysk
8 proc. wpływów MKOl zachowa dla siebie, resztę podzieli między narodowe komitety, drużyny i sportowców
1,7 mld USD – tyle pozyska MKOl z praw do transmisji z Pekinu
220 – tyle państw będzie reprezentowanych w Pekinie, ich liczba nie zmienia się od 2000 r.
Najdroższy jest bilet na ceremonię otwarcia- 729 USD. Najtańszy na zawody strzelnicze - 7 USD.
100 mln USD – tyle zapłacił Adidas za prawo do używania olimpijskiego logo
274 mln zł – tyle kosztowały Ministerstwo Sportu przygotowania polskich olimpijczyków do Pekinu
10 – tyle (tylko) medali zdobyli Polscy sportowcy na poprzedniej olimpiadzie. Jak będzie tym razem?
Jak podają różne źródła Chiny wydały około 40 mld USD na organizację Igrzysk Olimpijskich